پیش‌بینی تغییر احتمالی قیمت بنزین

۲۶اردیبهشت،

پیش‌بینی تغییر احتمالی قیمت بنزین

عصرخودرو: یک عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: قیمت‌ حامل‌های انرژی هرچه بخواهد افزایش یابد، در تورم تاثیرگذار است اما اگر چاره‌ای جز تغییر قیمت نباشد، در وضع فعلی بنزین سهمیه‌ای از ۴۰۰ به ۶۰۰ و بنزین آزاد از ۷۰۰ به ۹۰۰ می‌تواند افزایش یابد و نباید افزایشی بیش از این داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، موسی احمدی اظهار کرد: با توجه به تاثیرگذاری افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی در تورم و قیمت‌های جانبی دیگر، در وضعیت فعلی موافق افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیستم.

وی افزود: بنا بوده پرداخت یارانه‌های نقدی از محل افزایشی که در سال قبل وجود داشته، انجام شود لذا همانگونه که تا الان یارانه‌ها را پرداخت کرده‌ایم می‌توانیم از این به بعد هم نسبت به پرداخت آن اقدام کنیم، چراکه این محل قبلا پیش‌بینی شده بود.

وی اضافه کرد: پیش از این بحث‌ها برای افزایش قیمت سوخت برای این بود که میزان یارانه نقدی افزایش یابد در غیراینصورت پرداخت یارانه‌های نقدی از جهت اقتصادی تزریق نقدینگی به بازار و جامعه است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی همچنین تاکید کرد که بهتر است پرداخت یارانه‌ها به جای شیوه نقدی به پرداخت غیرنقدی تبدیل شود.

پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت   ۱۰:۴

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.