پیش‌بینی هواشناسی از موج جدید باد و باران

از روز چهارشنبه با ورود یک سامانه جدید بارشی به کشور، ابتدا برای استانهای واقع در جنوب غرب و غرب کشور و به تدریج مرکز کشور و در روز پنجشنبه نیمه غربی کشور و دامنه های البرز مرکزی و سواحل شمالی کشور افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

مهر: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از آغاز موج جدید بارشهای پراکنده در اقصی نقاط کشور خبر داد.

عبدالرضا امیدوار شهری افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در برخی مناطق نواحی مرکزی، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات جنوب شرق کشور و به صورت پراکنده شمال غرب و دامنه های البرز افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد وبرق پراکنده پیش بینی می شود.

به گفته وی، فردا با عبور موج تراز میانی جو، گستره این ناپایداری های جوی علاوه بر مناطق فوق، مناطقی از شمال شرق و شرق کشور را نیز در بر خواهد گرفت.

امیدوار اظهار داشت: همچنین از روز چهارشنبه با ورود یک سامانه جدید بارشی به کشور، ابتدا برای استانهای واقع در جنوب غرب و غرب کشور و به تدریج مرکز کشور و در روز پنجشنبه نیمه غربی کشور و دامنه های البرز مرکزی و سواحل شمالی کشور افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: همچنین امروز برای مناطق جنوب غرب و سواحل خلیج فارس در بعد ازظهر گرد و خاک پیش بینی می شود و فردا نیز در بخش هایی از جنوب شرق کشور بروز باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته وی، فردا آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و در بخشهای شرقی با رگبار و رعد و برق و در پاره ای نقاط با وزش باد شدید همراه است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.