پیش‌بینی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از مدال‌های ایران در لندن/ در بهترین حالت ۵ طلا می‌گیریم

بر اساس پیش‌بینی وزارت ورزش و جوانان،‌ کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک لندن می‌تواند سه تا هشت مدال کسب کند.

بر اساس روال مرسوم قبل از بازی‌های المپیک، متولیان ورزش به طور جداگانه تعداد کسب مدال‌های بازی‌های المپیک توسط ورزشکاران کشورمان را پیش‌بینی می‌کنند.

بر این اساس، وزارت ورزش و جوانان در پیش‌بینی خود از نتایج احتمالی کاروان ورزش ایران در المپیک لندن، دریافت سه مدال در کمترین حالت و هشت مدال در بهترین شرایط را پیش‌بینی کرده است.

در بدترین حالت از میان سه مدال یک مدال طلا و دو نشان شامل نقره و برنز و در بهترین حالت از میان هشت مدال سه نشان طلا و پنج مدال شامل نقره و برنز پیش‌بینی شده است.

در این میان در بدترین حالت یک نشان طلا در رشته وزنه‌برداری و دو نشان نقره یا برنز در رشته کشتی و در بهترین حالت از هشت مدال سه مدال طلا شامل یک طلا در وزنه‌برداری، دو طلا در کشتی و پنج مدال نقره و برنز در رشته‌های کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دوومیدانی پیش‌بینی شده است.

کمیته ملی المپیک هم نتایج احتمالی کاروان ورزشی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ را پیش‌بینی کرده است. براساس پیش بینی کمیته ملی المپیک، کاروان ایران می‌تواند سه تا پنج مدال طلا از بازی‌های لندن را از آن خود کند. کمیته ملی المپیک پیش‌بینی خود را از تعداد مدال‌های نقره و برنز عنوان نکرده است.

 در پیش‌بینی‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، اسامی مدال آْوران به تفکیک آمده است که در آستانه شروع بازیها و برای جلوگیری از تضعیف روحیه سایر ورزشکاران، از انتشار اسامی مدال آوران خودداری می‌شود.

 کاروان ایران در بازیهای المپیک ۲۰۰۸ پکن، با کسب یک مدال طلا و یک نشان برنز هادی ساعی و مرادی محمدی یکی از ضعیف‌ترین نتایج دوره‌های اخیر را به دست آورد و رده پنجاه و یکم بازیها را به خود اختصاص داد.

۲۵۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.