پیش از طلوع آفتاب با شیپور و ترومپت به پای صندوق‌های رای بروید

درخواست چاوز از طرفدارانش

جهان > آمریکای‌لاتین
هوگو چاوز از طرفداران خود خواست تا روز یکشنبه ۱۶ مهر ماه پیش از طلوع آفتاب به پای صندوق‌های رای روند و در انتخابات ریاست جمهوری به او رای دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا اظهار داشت: کلید پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی، سازماندهی و لجستیک است.

هوگو چاوز ۵۸ ساله و رئیس‌جمهور ونزوئلا، بزرگترین صادرکننده نفت آمریکای جنوبی، در رقابت نزدیک با انریکه کاپریلس، فرماندار ۴۰ ساله و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری است. هر دو کمپین انتخاباتی متمرکز بر راهپیمایی‌ها و گردهمایی‌های نهایی انتخاباتی است تا طرفداران خود را به پای صندوق‌های رای آورند.

چاوز سوسیالیست و افسر سابق ونزوئلا از طرفداران خود خواسته تا با روش نظامی و استفاده از شیپور و ترومپت همسایگان خود را پیش از طلوع آفتاب بیدار کنند؛ روشی که در انتخابات پیشین هم مشاهده شده بود.

چاوز در جمع هزاران تن از طرفداران خود که تی‌شرت‌های قرمز به تن داشتند، اظهار داشت: این اقدام باید در ساعت سه نیمه شب صورت بگیرد. بنابراین یک قهوه و چند شکلات و یک صبحانه زودهنگام صرف کنید. ما باید در بخش لجستیک و استقرار بسیار سخت کار کنیم و باید برای آب و غذا برای سربازان و انتقال به مراکز اخذ رای سازمان‌دهی داشته باشیم!

وی ادامه داد: ما باید به این جنبه‌ها بسیار اهمیت دهیم و توجه ویژه‌ای به استراتژی و تاکتیک‌ها داشته باشیم. چیزی که در خطر است بسیار مهم است؛ ۱۰۰ سال آینده سرزمین پدری.

اکثر نظرسنجی‌ها در ونزوئلا چاوز را پیشتاز انتخابات معرفی کردند اما دو نظرسنجی کاپریلس را با اختلافی اندک جلوتر از چاوز معرفی کرده‌اند.

چاوز کمپین انتخاباتی خود را طی روزهای اخیر شدت بخشیده و این در حالی است که از ماه ژوئن تا به حال تحت سه عمل برای درمان سرطان خود قرار گرفته است.

اگر وی پیروز شود همچنان سوال‌ها درباره وضعیت جسمانی او و جانشین وی در حزب حاکم سوسیالیست باقی خواهند ماند.

کاپریلس که در صورت پیروزی جوانترین رهبر ونزوئلا خواهد بود اعلام کرده به دخالت چشمگیر رئیس‌جمهور در اقتصاد پایان خواهد بخشید.

کاپریلس همچنین گفته است در صورت پیروزی در روابط خارجی ونزوئلا تجدید نظر خواهد کرد و روابطش با ایران و بلاروس کاهش خواهد یافت.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.