پیش بینی بانک اسکاتلند از افزایش بهای طلا در آینده

پیش بینی بانک اسکاتلند از افزایش بهای طلا در آینده | چاپ |
پنجشنبه ۰۲ شهریور ساعت ۱۸:۵۳

بینا- براساس پیش بینی تحلیلگر بانک اسکاتلند، به دنبال افزایش تقاضا برای خرید طلا توسط بازار های بانک های مرکزی و سرمایه گذاران برای محافظت در برابر ارزهای ضعیف، بهای این فلز زرد در آینده با افزایش رو به رو خواهد شد.
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا/ بلومبرگ، “گری داگان” رئیس سرمایه گذاری روی فلزات گرانبها در آسیا و خاورمیانه اظهار داشت: مهمترین دلیل سرمایه گذاری روی طلا عدم اعتبار ارزهای اصلی در سراسر جهان می باشد.
بر اساس این گزارش، در میان نگرانی ها نسبت به اجرای دور جدید طرح محرکه اقتصادی توسط بانک های مرکزی جهان از قبیل بانک مرکزی آمریکا که ارزها را ضعیف و نرخ تورم را بالا خواهد برد، میزان سرمایه گذاری روی طلا در هفته جاری به بالاترین حد خود رسیده است. برای مثال، سرمایه گذاران میلیاردر”جورج ساروس” و “جان پائولسون” میزان سهام طلای خود را در بازار مبادلاتی GLD در سه ماهه دوم سال جاری افزوده اند.
رئیس سرمایه گذاری روی فلزات گرانبها در آسیا و خاورمیانه در ادامه افزود: خریداران طبیعی امروز طلا بازار بانک های مرکزی جهان می باشد و این درحالی است که میزان تقاضای خرید سرمایه گذاران روند صعودی را در پیش گرفته است.
شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است پس از تبدیل بانک های مرکزی جهان از فروشندگان اصلی به خریداران اصلی طلا، این بانک ها حدود ۵۰۰ تن طلا در سال جاری خریداری خواهند کرد.
گفتنی است، این شورا اعلام کرده است: بانک های مرکزی جهان در نیمه اول سال جاری ۲۵۴٫۲تن به ذخایر طلای خود افزوده اند.

 


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.