پیش بینی بانک های بزرگ جهان از قیمت طلا در سال آینده

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: در حالی که قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تا کنون روندی نزولی داشته و تاکنون بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته است بسیاری از موسسات بانکی و مالی جهان پیش بینی خود نسبت به قیمت این فلز زرد در سال ۲۰۲۴ را کاهش داده اند.

به گزارش طلا پایگاه اینترنتی کامدیتی آنلاین در گزارشی به بررسی پیش بینی قیمت طلا توسط بانک های بزرگ جهان پرداخته است.

بر اساس این گزارش سیتی بانک در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی به طور میانگین به کمتر از ۱۲۵۵ دلار خواهد رسید. متوقف شدن احتمالی محرک پولی توسط فدرال رزرو آمریکا عامل مهمی در کاهش احتمالی قیمت طلا خواهد بود.

بانک آمریکایی مریل لینچ نیز پیش بینی کرد میانگین قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی به کمتر از ۱۲۹۴ دلار خواهد رسید و قیمت طلا تا سه ماه پایانی سال آینده به ۱۳۵۰ دلار می رسد.

کامرز بانک آلمان نیز پیش بینی کرد میانگین قیمت طلا طی سال آینده افزایش خواهد یافت و قیمت هر اونس طلا به بیش از ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید.

بانک آمریکایی گلدمن ساش نیز پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا طی سال ۲۰۲۴ میلادی به کمتر از ۱۲۷۵ دلار می رسد و این قیمت تا پایان سال آینده به کمتر از ۱۰۵۰ دلار خواهد رسید.

بانک کانادایی امپریال کامرس نیز اعلام کرد قیمت طلا سال آینده به طور متوسط به کمتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید. موسسه مالی یو بی اس نیز پیش بینی کرد میانگین قیمت طلا طی سال ۲۰۲۴ میلادی به کمتر از ۱۲۰۰ دلار خواهد رسید.

بانک استاندارد چارترد اسکاتلند نیز اعلام کرد قیمت طلا سال آینده به طور متوسط به ۱۲۰۰ دلار خواهد رسید.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.