پیش بینی بهای ۱۸۰۰ دلار طلا تا پایان سال جاری

پیش بینی بهای ۱۸۰۰ دلار طلا تا پایان سال جاری | چاپ |
چهارشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۵:۴۵

بینا- رییس بزرگترین خرده فروشی جواهر آلات در مالزی پیش بینی کرد قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از ۱۸۰۰ دلار خواهد رسید .
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا / برناما، ارمین سیو رییس شرکت پوه کونگ هلدینگ مالزی تاکید کرد: ادامه نگرانیهای بین المللی نسبت به وضعیت رشد و رونق اقتصادی جهان موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا پایان امسال به روند صعودی خود ادامه دهد و قیمت هر اونس طلا تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۱۸۰۰ دلار برسد .
بر این اساس، وی افزود: قیمت جهانی طلا تا سال ۲۰۲۴ میلادی با روند صعودی روبرو خواهد بود و به نظر من قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی نیز به بیش از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید .
وی در ادامه ضمن اشاره به روند رو به رشد تقاضای جهانی طلا تصریح کرد : با توجه به وضعیت نگران کننده اقتصاد آمریکا و چین و همچنین ادامه بحران مالی در منطقه یورو بی شک می توان گفت قیمت طلا در سالهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد .
وی در پایان گفت:هم اکنون ۶۰ درصد مبادلات تجاری جهان با دلار آمریکا انجام می شود و نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا مانع از افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی شده است .
بانک مرکزی آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت سیاستهای انبساطی جدیدی را با هدف افزایش رشد و رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری اجرا کند که این مساله موجب کاهش بیشتر ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی کالاها خواهد شد . بانک مرکزی آمریکا قصد دارد هر ماه ۴۰ میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه هزینه کند .


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.