پیش بینی تازه قیمت جهانی طلا/ عبور از ۱۷۰۰ دلار

۳۰م دیماه ،

پیش بینی تازه قیمت جهانی طلا/ عبور از ۱۷۰۰ دلار | چاپ |
چهارشنبه ۰۴ بهمن ساعت ۱۲:۳۶

بینا-  شرکت معدنی “فری پورت” در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۲۲ میلادی به بیش از ۱۷۰۰ دلار خواهد رسید.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا / فوربس، شرکت فری پورت اعلام کرد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۲ میلادی با نوسانات بسیاری همراه شد و کاهش رشد اقتصادی چین تاثیر منفی بسیاری بر عملکرد شرکت های معدنی جهان داشته است.
بر این اساس، کاهش رشد اقتصادی چین، ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو و مشکلات اقتصادی آمریکا تاثیر منفی بسیاری بر ارزش سهام در بازارهای مالی جهان در دوازده ماه قبل داشته است.
شرکت فری پورت پیش بینی کرد افزایش رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۲ میلادی و بهبود نسبی شرایط اقتصادی امریکا می تواند قیمت طلا را به ۱۷۰۰ دلار در هر اونس برساند ولی ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو تاثیر منفی بر قیمت طلا خواهد داشت.
سال ۲۰۱۲ میلادی با کاهش رشد اقتصادی چین، رکود اقتصادی اروپا و کاهش رشد اقتصادی آمریکا روبرو شد و این مساله تاثیر منفی بسیاری بر تقاضای کالاهای مختلف در بازارهای بین المللی از جمله طلا داشته است.
ارزش سهام این شرکت بزرگ معدنی در ۱۲ ماه قبل بیش از ۲۳ درصد کاهش داشته و سایر شرکت های بزرگ معدنی جهان مثل ریو تینتو و بی اچ پی بیلیتون نیز با کاهش ارزش سهام مواجه شدند.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.