پیش بینی قیمت طلا در تابستان سال آینده

کارشناسان پبش بینی کرده اند ادامه اجرای طرح محرکه اقتصادی توسط بانک مرکزی آمریکا موجب افزایش بهای طلا در تابستان سال آینده به ۲۴۰۰ دلار خواهد شد.

به گزارش سایت کیتکو، اجرای دور سوم طرح محرکه اقتصادی معروف به QE3توسط بانک مرکزی آمریکا منجر به افزایش بهای طلا در تابستان سال آینده به ۲۴۰۰ خواهد شد.

براساس این گزارش، به دنبال اجرای دور اول طرح محرکه اقتصادی QEدر ماه فوریه سال ۲۰۰۹ میلادی بهای جهانی طلا از ۹۰۰ دلار فراتر رفت و هرگز به این سطح بازنگشت.

براین اساس،” بلک راک” یکی از کارشناسان کالاهای اقتصادی در آمریکا پیش بینی کرده است بهای طلا در اواسط تابستان سال آینده به ۲۴۰۰ دلار خواهد رسید.

این گزارش می افزاید،این کارشناس اقتصادی اعلام کرد:نمودار فنی طلا نشانگر این موضوع می باشد که میانگین قیمت طلا در ۵۰ روز گذشته بیش از میانگین بهای طلا در ۲۰۰ روز اخیر می باشد.

بر پایه این گزارش، صندوق بین المللی پول طی گزارشی در هفته گذشته اعلام کرده است اخیرا بانکهای مرکزی جهان بویژه کره جنوبی و پاراگوئه به ذخایر طلای خود افروده اند و در حال حاضر نیز به خرید طلا ادامه می دهند.

گفتنی است، بانک مرکزی کره جنوبی طی یک سال گذشته ذخایر طلای خود را دو برابر کرده به طوری که این بانک فقط در ماه جولای ۱۶ تن به ذخایر طلای خود افزوده است.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.