پیوستن به کنوانسیونی های ‘برن’ و ‘رم’ با هدف حمایت از حقوق هنرمندان ایرانی

‘سعید حبیبا’ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، درباره پایان‌نامه‌ها و مقالات ارسال شده به کمیته علمی دومین همایش حقوق مالکیت ادبی و هنری افزود: ‌با توجه به نوپا بودن رشته مالکیت فکری در ایران، بطور قطع نوشتن مقاله در این عرصه بسیار دشوار است.

این استاد دانشگاه با بیان آنکه رشته مالکیت فکری در دانشگاه‌ تهران، ‌شهید بهشتی، تربیت مدرس، علامه طباطبایی و دانشگاه قم تدریس می‌شود، گفت: از این دانشگاه‌ها خواسته شده تا رساله های مرتبط با مالکیت ادبی و هنری دانشجویان خود را به کمیته علمی ارسال کنند و قرار است در روز همایش از هر دانشگاه دو پایان‌نامه برگزیده شود.

حبیبا با بیان آنکه مقالات از طریق درج آگهی در جراید و همچنین سفارش به برخی صاحبنظران و اساتید به کمیته علمی همایش ارسال شده، افزود:‌ در مقالات ارسال شده، ‌صاحبنظران این حوزه به زمینه‌های حمایت و چالش ‌های پیش‌روی مالکیت ادبی و هنری در ایران پرداخته اند.

رییس موسسه حقوق تطبیقی دانشگاه تهران افزود: برای آنکه حقوق مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط به خوبی و بطور شایسته اجرا شود، نیازمند ضمانت اجرایی کافی هستیم که در اکثر کشورها برای حمایت از حقوق هنرمندان، ‌مصنفان و مولفان ضمانت‌ اجراهای خوبی درنظر گرفته شده است.

عضو کمیته علمی دومین همایش حقوق مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط، به پیش‌نویس لایحه جامع حقوق مالکیت ادبی و هنری اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه این لایحه در دولت در حال بررسی و تصویب است، پیشنهادهای مطرح شده در همایش پیش‌ رو به مسوولان ارائه خواهد شد تا قوانین و مقررات به صورت شایسته مورد تصویب قرار گیرند.

دوهمین همایش حقوق مالکیت ادبی و هنری فردا(سه شنبه) در سالن همایش های صداو سیما برگزار می شود.

فراهنگ ** ۹۱۴۰ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۶۱۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.