پیونگ‌یانگ کره جنوبی را به “نابودی کامل” تهدید کرد

۰۲م اسفند ،

epa-48.jpg

کره شمالی در کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای سازمان ملل، به کره جنوبی نسبت به مواجهه با “نابودی کامل” اخطار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، این تهدید آشکار از جانب کره شمالی در بحبوحه افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره و در پی آزمایش اخیر اتمی توسط پیونگ یانگ صورت گرفته است.

از زمان انجام آزمایش اتمی هفته قبل توسط کره شمالی که قطعنامه‌های سازمان ملل را در پی داشت، کره جنوبی اخطار داد در صورتی که احساس خطر کند، دست به حمله خواهد زد.

جون یونگ ریونگ، دیپلمات کره شمالی در واکنش به این سخنان کره جنوبی در نشست سازمان ملل گفت: اظهارات و رفتار اخیر تحریک آمیز سئول تنها از نابودی نهایی کره جنوبی حکایت دارد.

البته اظهارات این دیپلمات پیونگ یانگی انتقادهای بسیاری را از جانب سئول،‌ فرانسه، آلمان و انگلیس در پی داشت به طوری که سفیر انگلیس اعلام کرد که این چنین اظهاراتی کاملا غیرقابل قبول می باشند.

کره شمالی اعلام کرد که آزمایش اخیر اتمی‌اش تنها برای تقویت توان دفاعی در پی رفتار و اقدامات خصمانه آمریکا واعمال تحریم‌ها بوده است.

همچنین سفیر اسپانیا در سازمان ملل نیز اعلام کرد که اظهارات دیپلمات پیونگ یانگ نقض قوانین بین‌المللی می باشند.

کره شمالی پیشتر به چین، متحد اصلی خود اعلام کرده بود که قصد دارد تا یک یا دو آزمایش دیگر را در سال جاری میلادی انجام دهد تا آمریکا را مجبور به انجام مذاکرات دیپلماتیک کند.

سفیر آمریکا نیز تهدید کره شمالی را تهاجمی نامید در حالی که نماینده لهستان پیشنهاد کرد که حضور پیونگ یانگ در نشست سازمان ملل محدود شود.

این در حالیست که شورای حقوق بشر سازمان ملل احتمالا ماه آینده تحقیقی را دربارهٔ مسئولان ارتکاب جرایم علیه بشریت در کره شمالی انجام می‌دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.