پیونگ یانگ شرایط را “جنگی” اعلام کرد

۸فروردین ۱۳،

فرارو- یک رسانه غربی در گزارشی با اشاره به آینده مبهم شبه جزیره کره ، به تهدیدات پیونگ یانگ و بیانیه کره شمالی در این باره که در “یک شرایط جنگی” با کره جنوبی قرار دارد، پرداخت.
 
به گزارش رویترز ، همزمان با ادامه اظهارات خصمانه سئول و واشنگتن و پس از تحریم های بین المللی علیه کره شمالی به خاطر آزمایش هسته ای اخیر خود، پیونگ یانگ امروز شنبه اعلام کرد که وارد “شرایط جنگی” با کره جنوبی شده است.
 
خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: از این زمان به بعد روابط کره شمالی با همسایه اش وارد یک وضعیت جنگی می گردد و تمام مسائل مربوط به دو کره در این قالب تصمیم گیری می گردد.
 
همچنین اعلام کردند که این بیانیه را دولت، حزب حاکم و دیگر ارگانهای دولتی به اتفاق آرا صادر کردند.
 
این درحالیست که یکی از مقامات وزارت دفاع کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: هیچ نشانه ای اعم از فعالیت مشکوک ارتش کره شمالی یا هر اقدام دیگری که واکنش خصمانه ای را در پی داشته باشد، وجود ندارد.
 
به نوشته رویترز، از زمان آغاز  رزمایش های پیاپی سئول و واشنگتن در نزدیکی مرز دو کره در ابتدای مارس، کره شمالی تهدید کرده است که به پایگاه های نظامی کره جنوبی و آمریکا حمله خواهد کرد و به نیروهای مسلح خود دستور آماده باش داده است.
 
درحالیکه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دستور آماده باش واحد های موشکی را برای حمله به پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه داده است، تنها شمار اندکی از تحلیلگران و مقامات سیاسی بر این باورند کره شمالی وارد جنگی تمام عیار در آینده نزدیک می گردد.
 
ایالات متحده اعلام کرده است در پاسخ به تهدیدات کره شمالی در زمنیه هر گونه مانور نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی، دو جنگنده هسته ای این کشور بر فراز کره جنوبی به پرواز درآمده اند.
 
استفاده از جنگنده‎های فوق پیام آشکاری برای پیونگ یانگ محسوب می‎شود و نشانه آمادگی آمریکا برای حمایت و دفاع از کره جنوبی دربرابر هر گونه تجاوز در شبه جزیره بحران‎ زده کره است.
 
رویترز در ادامه این گزارش می نویسد: مقامات آمریکایی بر این باورند که بمب افکن های هسته ای ایالات متحده به منظور مطمئن ساختن متحدان خود یعنی کره جنوبی و ژاپن و در تلاش برای تحت فشار قرار گرفتن پیونگ یانگ برای بازگشت بر سر میز مذاکرات هسته ای به پرواز درآمدند.  
 
این رسانه آمریکایی در ادامه می نویسد: البته هیچ تضمینی وجود ندارد که رهبر کره شمالی این پیام را جدی بگیرد و متوجه مفهوم آن شود. دولت کره جنوبی نیز در واکنش به بیانیه امروز شنبه کره شمالی اعلام کرد که هیچ پیام تازهی را که منجر به چنین اخطار جدی تری شود، ارسال نکرده است.
 
از سوی دیگر با وجود تهدیدات پیاپی کره شمالی برای حمله به همسایه اش، مردم کره جنوبی زندگی عادی و روزمره خود را سپری می کنند، کارگران مثل روزهای قبل کار می کنند و این تهدیدات را جدی نمی گیرد.
 
وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: بیانیه کره شمالی نه تنها تهدیدی تازه بوده بلکه استمرار تهدیدات قبل و چه بسا تحریک آمیز پیونگ یانگ است.
 
وزارت دفاع کره جنوبی در ادامه خواستار توقف تهدیدات مستمر همسایه اش شد و رزمایش سالانه خود با آمریکا را تا پایان آوریل کاملا دفاعی خواند.
 
کره شمالی نیز در واکنش به این بیانیه اعلام کرد که با بی رحمی به اقدامات کره جنوبی که حاکمیت کشورش را نقض کند، پاسخ می دهد و این اخطارها حمله پیشگیرانه محسوب نمی شود.
 
روز قبل نیز رژه نظامی در پیونگ یانگ با حضور ده‎ها هزار سرباز برگزار شد.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.