پیکاپ ویزا – پیکاپ پاسپورت

گردآوری توسط گروه گردشگری ممتاز نیوز

 پورتال  ایران

درباره پیکاپ: پیکاپ ویزا و پیکاپ پاسپورت 

پیکاپ ویزا:pick up visa:پیکاپ پاسپورت:pick up passport:پیکاپ:pick up

اصطلاح پیکاپ یا پیکاپ ویزا را بارها شنیده ایم ، اما شاید خیلی از ما تعریفی از این اصطلاح نشنیده باشیم ، در اینجا ما تعریف اصطلاح پیکاپ ویزا و پیکاپ پاسپورت را به شما ارائه می دهیم :

 

پورتال  ایران

وقتی فردی قصد هرگونه سفر یا مهاجرت به کشور دیگری را داشته باشد می بایست با مراجعه به سفارت آن کشور درخواست خود را مبنی بر اجازه سفر به آن کشور به همراه مدارت مورد نیاز تسلیم نماید . که اصطلاحا به این مجوز سفر و ورود به خاک آن کشور ویزا یا روادید گفته می شود . حال سفارت پس از مصاحبه حضوری با فرد متقاضی سفر و بررسی مدارک تسلیمی وی تصمیم می گیرد که فرد متقضی واجد شرایط سفر به خاک آن کشور می باشد یا واجد شرایط سفر نمی باشد و اصطلاحا ویزا به وی تعلق می گیرد یا تعلق نمی گیرد . که در صورت تایید فرد و درخواست صدور ویزاء فرد متقضی برچسب مخصوص ویزا یا روادید در صفحات داخلی پاسپورت فرد الصاق و ضمیمه می گردد . حال برای اخذ ویزاء برخی کشورها می باید به کشور دیگر سفر کرد و به سفارت کشور مقصد در کشور واسط مراجعه نمود که اینکار می باست توسط شخص متقضی صورت پذیرد و در مرحله بعد پس از اعلام تعلق گرفتن ویزا به فرد متقضی یا عدم تایید صلاحیت وی برای تعلق گرفتن ویزا می بایست فرد متقضی در حالت اول سفر مجدد به کشور واسط به منظور الصاق ویزا درون پاسپورت خود نماید و در حالت دوم فرد متقضی می باید سفر مجدد به منظور بررسی اعتراض به عدم صدور ویزا و ارائه مدارک تکمیلی تر در صورت لزوم و تسلیم درخواست مجدد به سفارت نماید .

اما در حالت اول با توجه به اینکه جهت درج ویزا در پاسپورت الزام به حضور شخص متقضی در سفارت نمی باشد ، پاسپورت می تواند از طریق یک کارگزار تحویل سفارت گردد و فرایند ارسال پاسپورت به سفارت و عودت و. بازگرداندن پاسپورت دارای ویزا به شخص متقضی را پیکاپ پاسپورت ( pick up passport )یا پیکاپ ویزا ( pick up visa )می گویند .

پورتال  ایران

از مزییتهای اصلی پیکاپ ویزا هزینه پایین این امر نسبت به هزینه های سفر مجدد و اقامت و هتل در کشور واسط یا کشور مقصد می باشد . پس به عبارت روانتر پس از اینکه شخص نسبت به درخواست اخذ ویزا اقدام می نماید دو حالت پش رو دارد : موافقت یا عدم موافقت با درخواست صدور ویزاء وی از جانب سفارت . که در صورت عدم موافقت با صدور ویزا و مردود شدن درخواست از سوی سفارت فرد متقضی می بایست شخصا در صدد رفع ایراد احتمالی و ارائه درخواست مجدد براید ، اما در حالت اول و وقتی درخواست اخذ ویزا از جانب سفارت تایید و مورد قبول واقع گردد . باید پاسپورت فرد متقضی به سفارت ارسال گردد تا ویزاء صادره در پاسپورت الصاق و ضمیمه گردد و این مرحله یعنی الصاق و ضمیمه شدن ویزا در پاسپورت پیکاپ  ( pick up )نام دارد 

پورتال  ایران


پورتال ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.