پیکر زنده‌یاد حسین یوسف‌زمانی تشییع شد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

پیکرحسین یوسف زمانی، آهنگساز پیشکسوت و نوازنده ویلن، با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی موسیقی صبح امروز از تالار وحدت تشییع شد.

به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم علاوه بر علی مرادخانی، بعضی مقام های مسئول در عرصه موسیقی چون علی ترابی رییس انجمن موسیقی، محمد پاشایی رییس دفتر موسیقی، محمد سریر مدیر خانه موسیقی، همچنین هنرمندان عرصه موسیقی از جمله  داود گنجه ای، بیژن کامکار، هادی منتظری، اردشیر کامکار، کامبیز گنجه ای و عبدالحسین مختاباد حضور داشتند.

محمد سریر دراین مراسم دربارهٔ مرحوم حسین یوسف زمانی گفت: هنرمندانی چون حسین یوسف زمانی از بزرگان موسیقی ایران می باشند و نمی‌دانم بعد از این هنرمندان بزرگ که یکی یکی آن ها را از دست می دهیم،‌چه کسانی می‌توانند جایگزین آنها باشند.

او در ادامه اظهار کرد:‌من در نسل جوان اراده‌ای را نمی‌بینم که بخواهند جایگزینی برای این هنرمندان پرتلاش باشند.

سریر دربارهٔ آشنایی اش با زنده یاد حسین یوسف زمانی پرداخت و گفت: از دهه ۳۰ در دانشکده هنر با استاد یوسف زمانی آشنا شدم و از همان هنگام شاهد تلاش و پیگیری ایشان در زمینه موسیقی بودم.

او همچنین خاطرنشان کرد: از دست دادن‌های عزیزانمان بسیار سریع اتفاق می‌افتد، باید قدر این هنرمندان و کسانی که برای هنر زحمت می‌کشند را بدانیم .ما در آینده واقعا به اشخاصی این چنینی نیاز داریم چرا که حسین یوسف زمانی ستونی در عرصه هنر بود.

عبدالحسین مختاباد دیگر هنرمند عرصه موسیقی هنرمند دربارهٔ این زنده یاد یوسف زمانی گفت: از سال ۱۳۷۵ در محضر این استاد حاضر بودم و تمام لحظاتی که در کنار ایشانگذراندم برایم آموزش و درس بود.

مختاباد در ادامه این مراسم قطعه‌ای را در یادبود این هنرمند برای حاضرین اجرا کرد.

در بخش دیگری از این مراسم پیام تسلیت فرزندان این هنرمند که در خارج از ایران به سر می‌برند، قرائت شد.

در پایان این مراسم نیز با حضور علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد و هنرمندانی چون صدیق تعریف، شهرام ناظری‌، ژیوار شیخ‌الاسلامی‌، داریوش پیرنیاکان‌، بیژن بیژنی‌، همچنین هوشنگ، اردشیر و بیژن کامکار‌، هادی منتظری،‌ حمیدرضا نوربخش‌، فاضل جمشیدی‌ و … پیکر این هنرمند موسیقی و نوازنده ویولن به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

گفتنی است؛ حسین یوسف زمانی، آهنگساز پیشکسوت و نوازنده ویلن، روز سه شنبه ۱۰ دی ماه پس از یک دوره بیماری درگذشت.

این استاد موسیقی در طول پنجاه سال فعالیت مستمر و همکاری با ارکسترهای رادیو وتلویزیون، فرهنگ و هنر، سمفونیک، اپرای تهران و تدریس در دانشگاه، آهنگ های فراوانی برای ارکستر و خوانندگان ساخته و رهبری کرد.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.