پیکه: بارسلونا قربانی سبک تیکی تاکا شد/ زمان آن رسیده که شیوه بازی‌مان را تغییر دهیم

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > فوتبال جهان – جرارد پیکه مدافع اسپانیایی بارسلونا اعتقاد دارد که تیمش به نوعی قربانی سبک تیکی تاکا شده است.

به گزارش ممتاز؛ پس از شکست ۷ بر صفر تیم فوتبال بارسلونا برابر بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بسیاری از کارشناسان این نتیجه تحقیرآمیز را خط بطلانی بر تیکی تاکا و عصر طلایی کاتالان ها قلمداد کردند. از طرفی تیکی تاکا همچنان جایگاه خود را به عنوان یکی از محبوب ترین سبک های فوتبالی حفظ کرد که می تواند با شیوه خاص خود مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.

با این وجود جرارد پیکه مدافع اسپانیایی بارسا اعتقاد دارد که تیمش قربانی این سبک شده است: «ما چند سال را با مربیان خودی سر کردیم و به نوعی در این مدت در انجام این سیستم بسیاره روی کردیم. شاید در نقاطی قربانی این سبک بازی شدیم.»

او ادامه داد: «جراردو مارتینو پس پپ و تیتو آمد اما او هم به تیکی تاکا علاقه داشت. او می خواست تیمش مالکیت توپ بالایی داشته باشد اما با گزینه‌های دیگر. این بسیار مثبت است که ما در انجام این سبک، روش های گوناگونی داریم اما اگر ما تحت فشار هستیم، فرستادن پاس های بلند برای مهاجمان آنچنان هم بد نیست و می‌‌توان سبک بازی را تغییر داد.»

پیکه در پایان با بیان اینکه پس از گذشت چند سال رقیبان از سبک بارسلونا شناخت کاملی پیدا کرده اند، گفت: «این مانند نفس کشیدن و اکسیژن گرفتن است. در فوتبال شما باید دائما نسبت به سال قبل پیشرفت کنید. زیرا رقیبان پس از مدتی شما را خواهند شناخت.»

۲۵۲ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.