چارچوب افزایش حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی مشخص شد / ایجاد تعهد مازاد بر اعتبارات ممنوع

۰۵خردادماه،

بهارستانی‌ها مصوبات هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای افزایش و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیئت علمی رسمی و پیمانی در چارچوب قانون بودجه را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی امروز(یکشنبه) و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۲، بند ۷۶ ماده واحده این لایحه را بررسی کردند.

براین اساس مصوبات هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش پژوهشی و آموزشی با رعایت مواد ۲۰ و ۲۹ قانون برنامه قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران معتبر است.

هیئت‌های مذکور موظفند در مصوبات خود به گونه‌ای عمل نمایند تا ضمن بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های در اختیار دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش پژوهشی و آموزشی، تمامی تعهدات قانونی در سقف تخصیص اعتبارات ابلاغی تامین گردد و از ایجاد تعهد مازاد بر منابع ابلاغی جلوگیری به عمل آید.

تبصره: کلیه مصوبات هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی برای افزایش و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیئت علمی، رسمی و پیمانی و حق الزحمه سایر کارکنان صرفا در چارچوب اعتبارات این قانون معتبر است و هر گونه ایجاد تعهد مازاد براعتبارات و تخفیف ابلاغی ممنوع می‌باشد.

لازم به ذکر است نمایندگان با پیشنهاد حذف متن و تبصره این بند مخالفت کردند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.