چاپ اسکناس ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی در سال آینده

۱۳م اسفند ،

چاپ اسکناس ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی در سال آینده | چاپ |
یکشنبه ۱۳ اسفند ساعت ۱۲:۲۸

بینا- رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با اشاره به درخواست مجوز از بانک مرکزی برای چاپ اسکناس ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی در سال آینده گفت: در این راستا منتظر مجوز وزارت اقتصاد هستیم.
به گزارش بینا، مجید صنیعی در نشست خبری با اشاره به اینکه چند طرح مختلف برای اسکناس‌های ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی تا کنون تدوین شده است، گفت: طرح نهایی بزودی تعیین و برای چاپ انتخاب می‌شود.
وی افزود: درخواست مجوز برای انتشار یافتن این اسکناس‌ها به وزارت اقتصاد ارسال شده که منتظر اعلام نظر این وزارتخانه هستیم.
به گفته صنیعی، در صورت تأیید و تصویب، چاپ این اسکناس‌ها برای سال آینده انجام خواهد شد.
صنیعی با اشاره به وظایف بانک مرکزی برای چاپ، توزیع و امحاء اسکناس اظهار داشت: این اداره براساس سفارش‌های بانک مرکزی به چاپ، ضرب و توزیع اسکناس و سکه اقدام می‌کند.
وی افزود: در سال جاری سکه‌های ۵۰۰ ریالی، ۲۰۰۰ ریالی و ۵۰۰۰ ریالی تولید و توزیع شد و برای سکه‌های ۲۰۰۰ ریالی، طرح تازهی به مناسبت سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ به عنوان یادبود چاپ شده که فعلاً توزیع نمی‌شود.
مدیر اداره نشر اسکناس و مسکوک بانک مرکزی افزود: برای اواخر سال قبل به اندازه کافی اسکناس چاپ شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
وی ادامه داد: در سال قبل یکی از انتقادات این بود که چرا در خودپردازها اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی نیست که سبب آن عدم تولید کافی اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی در آن سال بود و امکان توزیع گسترده آن وجود نداشت.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای چاپ اسکناس‌های چاپ درشت‌تر گفت: برای اسکناس‌های ۲۰۰ هزار ریالی و ۵۰۰ هزار ریالی طراحی‌های لازم صورت گرفته و به محض تأیید بانک مرکزی و اخذ مجوز از وزارت اقتصاد، در ابتدا اسکناس ۲۰۰ هزار ریالی و سپس ۵۰۰ هزار ریالی تولید و توزیع خواهد شد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.