چراخطرمحرومیت دوساله عابدزاده راتهدیدمیکند؟

 باشگاه پرسپولیس در حالی قصد دارد امیر عابدزاده را به خدمت بگیرد که فرزند دروازه‌بان اسبق سرخ پوشان حدود یک سال و سه ماه دیگر با باشگاه لس آنجلس بلوز قرارداد دارد. پرسپولیس برای جذب عابدزاده دو راه پیش‌رو دارد، یکی اینکه عابدزاده را به صورت قرضی به ایران بیاورد یا مبلغ رضایت نامه او را به باشگاه آمریکایی بپردازد.

 این در حالی است که در خبرها آمده بود، فرزند احمدرضا عابدزاده قراردادی سه ساله با پرسپولیس بسته است که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی و با توجه به این که هنوز قرارداد امیر عابدزاده با لس آنجلس بلوز به اتمام نرسیده است، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) این دروازه‌بان را با محرومیتی دو ساله روبرو خواهد کرد که یقینا این اتفاق علاوه بر این که عابدزاده را متضرر می‌کند، به ضرر هر دو باشگاه ایرانی و آمریکایی هم تمام می‌شود.

 نکته مهم‌تر این است که بر اساس قواعد بین‌المللی فوتبال، وقتی بازیکن با یک تیم قرارداد دارد، حق مذاکره مستقیم با تیم دیگری را ندارد و در صورت انجام این کار جریمه خواهد شد. هر چند علی منصوری مدیری عامل باشگاه لس آنجلس بلوز در گفت‌وگویی که با ایسنا انجام داده بود گفته بود که در جریان مذاکره عابدزاده با تیم‌های ایرانی هست و حتی گفت که انتقال این دروازه‌بان از تیم او به ایران باعث افتخارش خواهد شد. با این حال این همه دلیل نمی‌شود که باشگاه پرسپولیس به دنبال جلب رضایت رسمی باشگاه آمریکایی نباشد.

در نهایت آنچه که در مساله پیوستن عابدزاده به پرسپولیس مطرح است، این است که این دروازه‌بان علاقه زیادی به حضور در جمع سرخپوشان پایتخت دارد و از سوی دیگر آبی‌های لس آنجلس بلوز تمایل زیادی به این انتقال دارند، آنچه می‌ماند تلاش پرسپولیس‌ها برای دریافت رضایت نامه این دروازه‌بان جوان است تا بتواند در فصل آینده حراست از دروازه‌اش را به وی بسپارد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.