چراغ جلوی مازراتی گرانتر است یا پراید!

۲۴اردیبهشت،

چراغ جلوی مازراتی گرانتر است یا پراید!

پول خرید ماشین یک بحث است و هزینه خدمات و لوازم یدکی و نوبت‌های طولانی تعمیرات، بحثی دیگر. هرچه ماشینی پیشرفته‌تر، لوازم یدکی و هزینه‌های تعمیرات و سرویس‌اش نجومی‌تر و خدمات آن نیز کمیاب‌تر.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از مشرق نیوز،  تصور کنید راننده‌ای با خودرو فراری دو میلیاردی خود به نقطه‌ای دور دست از کشور سفر کرده و آنجا اختلالی در رایانه خودروی او به وجود آمده است. چه باید بکند‌؟ آیا چاره‌ای جز این دارد که همانجا بماند تا جرثقیلی بیاید و ماشین او را به تهران حمل کند‌؟ تازه آنجا هم اگر به لوازم یدکی نیاز باشد اما موجود نباشد (که لوازم یدکی این نوع خودرو در کشورمان موجود نیست) باید یک‌ماه آن خودروی میلیاردی بخوابد تا قطعه مورد نیاز از کشور دیگری وارد شود! این در صورتی است که بحث پول و اقتصاد را کنار بگذاریم.

نگاهی به قیمت سرویس و لوازم یدکی خودروهای میلیاردی موجود در کشور نشان می‌دهد گاه با پول یک قطعه از این ماشین‌ها می‌توان یک خودرو نو داخلی خرید. مقایسه‌ای که بسیار‌ها را به تعجب وا می‌دارد، اما پدیده‌ای است که در بازار ایران وجود دارد.

غلامرضا بخشی‌زاده، رئیس اتحادیه لوازم یدکی در تائید این موضوع می‌گوید: با این‌که ‌اکنون انواع و اقسام خودروهای لوکس به کشور وارد می‌شود؛ ولی هنوز بعضی لوازم یدکی مورد نیاز این خودرو‌ها در کشور وجود ندارد.

برای مثال اگر از یک نوع خودرو ۵۰ دستگاه وارد کشور می‌شود برای این خودروها لوازم یدکی جداگانه وارد نمی‌شود و در صورتی‌که خودرویی برای اولین بار به کشور وارد شود و بر اثر تصادف چراغ خودرو آسیب ببیند، نمی‌توان آن را در داخل خرید. در این صورت اشخاص مجبور می باشند این چراغ یا لوازم مورد نیاز را از کشور‌های همسایه وارد کنند و ‌اکنون نیز به همین سبب تجارت چمدانی رایج است.

سه شنبه ۲۴ اردیبهشت   ۱۲:۳۷

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.