چرا امروز کالاهای اولویت ۸ ارز مبادله‌ای نگرفتند؟

۲۹ آبان ،

چکیده: در حالی که در روز پیش رییس کل سازمان توسعه تجارت از تخصیص ارز به کالاهای اولویت هشتم در مرکز مبادلات ارزی خبر داده بود اما امروز خبری از تخصیص ارز به این گروه کالایی نبوده وبه نظر می‌رسد که لیست نهایی گروه‌های کالایی اولویت هشتم به بانک مرکزی ابلاغ نشده است.

روز پیش حمید صافدل، رییس کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که بانک مرکزی در حوزه‌ی ثبت سفارش رسیدگی‌های لازم را در خصوص متقاضیان دریافت ارز کالاهای اولویت هشتم در دستور کار قرار داده است و از امروز (دوشنبه) امکان تخصیص ارز به کالاهای اولویت هشتم در مرکز مبادله ارزی فراهم می‌شود.

اما سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور از ابلاغ نشدن لیست نهایی گروه‌های کالایی اولویت هشتم به بانک مرکزی خبر داد و افزود: گروه‌های کالایی اولویت هشتم قرار بود نهایی شده و مورد بازنگری قرار گیرد که این کار چندی پیش آغاز شده و قرار بود بعد از غربالگری این لیست ارائه شود.

وی افزود: هنوز لیست گروه کالایی این اولویت از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به بانک مرکزی ابلاغ نشده است.

کریمی افزود: بدیهی است بعد از ابلاغ این موضوع به بانک اقدامات لازم برای تامین ارز این گروه کالایی انجام می‌شود.

اولویت هشتم شامل انواع عصاره‌ها، لامپ‌ها، ریش‌تراش‌ها، ماشین‌آلات خاکبرداری، یخچال‌فریزر، لاستیک سواری، ماشین رختشویی و ماشین ظرفشویی است که به نظر می‌رسد پس از غربالگری گروه‌های به این لیست اضافه و یا از آن کاسته شود و یکی از دلایل تاخیر در اختصاص ارز به این گروه کالایی پایش و غربالگری است که لیست نهایی آن به زودی اعلام خواهد شد.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.