چرا جان کری تحریم ایران را نادیده می​گیرد؟/افشای سرمایه گذاری صدها هزار دلاری نامزد وزارت خارجه امریکا در شرکت​های ناقض تحریم ایران

۲ م دیماه ،

به گزارش ویکلی استاندارد، بر اساس مستندات افشا شده، جان کری، گزینه اصلی تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا ثروتمندترین عضو سنای آمریکاست که بر اساس برآوردها ثروت وی به حدود ۱۹۸٫۶۵ میلیون دلار می رسد.

بر اساس این مستندات جان کری همچنین در شرکت های متهم به نقض تحریم ها علیه ایران سرمایه گذاری کرده است.

یکی از این شرکت ها شرکت پتروبراس نام دارد که یک شرکت برزیلی فعال در حوزه نفت و گاز است. بر اساس اطلاعات افشا شده، کری سرمایه ای بالغ بر ۱۵۰ تا ۳۵۰ هزار دلار در این شرکت دارد. بر اساس گزارشی که کمیته تحقیق کنگره در سال ۲۰۰۹ منتشر کرد، از سال ۱۹۹۹، شرکت پتروبراس «سرمایه گذاری عمده ای در بخش انرژی ایران انجام داده است».

همچنین در سال ۲۰۱۰ کنگره آمریکا این شرکت را در لیست شرکت های ناقض تحریم ها علیه ایران قرار داد.

بر اساس این گزارش اخیرا ۵۰ عضو کنگره آمریکا از هر دو حزب فهرستی از نام شرکت های ناقض قانون تحریم ایران را برای رئیس جمهور آمریکا ارسال کرده اند. در میان شرکت هایی که اسم آنها در فهرست ارسالی کنگره وجود دارد، نام شرکت پتروبراس نیز به چشم می خورد.

پیش تر سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل به عنوان گزینه احتمالی برای تصدی پست وزارت خارجه آمریکا مطرح شده بود. وی نیز با اتهامات مشابهی مواجه شد. واشنگتن پست طی گزارشی اعلام کرد نماینده آمریکا در سازمان ملل و همسرش سهام شرکت هایی را در اختیار دارند که تا همین اواخر به معاملات خود با ایران ادامه داده اند.

این گزارش افزود نماینده آمریکا در سازمان ملل ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار سهام شرکت نفتی شل را در اختیار دارد. رایس و همسرش همچنین ۱۵ هزار تا ۵۰ هزار دلار از سهام شرکت نفتی انی ایتالیا را در اختیار دارند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.