چرا خانواده شریعتی، به موزه دکتر نمی روند؟/ پوسترهای فتنه ۸۸ را چه کسانی طراحی کردند؟ /اصلاح طلب تمام عیار … یا عیار بی عیار؟!

حضرات بی‌اعتنا به مشکلات درصدد کسب قدرت برآمده اند!/ بازداشت یکی از عناصر فرقه ضاله بهاییت / تعدد کاندیدا برای اصولگرایان سم است و… از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن،  اخبار ویژه روزنامه ها امروز سه شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

نیویورک تایمز: پس از ۳۰ سال عداوت از پیروزی نهضت های اسلامی گیج شده ایم

«دولت اوباما با اوضاع آشفته ناشی از بهار عربی مواجه است و بسیاری از آمریکایی ها از این وضعیت گیچ و نگران شده اند».

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: دوران جدیدی در مصر و بسیاری از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا شروع شده است. برای دولت اوباما که با اوضاع آشفته ناشی از بهار عربی مواجه است، این یک برهه زمانی پیچیده ای به شمار می رود.

سردرگمی ناشی از پیش فرض های دیرینه که چه کسی دوست آمریکا است و چه کسی نیست، بسیاری از آمریکاییان را نگران و گیج نموده است. به گفته اکبراحمد رئیس مطالعات اسلامی در دانشگاه آمریکایی «در حال حاضر آمریکائیان با مشاهده مسائل خاورمیانه مبهوت هستند زیرا همه امور تغییر کرده اند.»

این روزنامه یادآور شد: ساقط شدن دیکتاتورها در سراسر جهان عرب و ظهور اسلام گرایان در مسند قدرت و نفوذ، واشنگتن را وادار نموده که باورهای ده ها ساله خود را ارزیابی مجدد کند. بدون شک مهمترین این تحولات در مصر روی داده است. مرسی نماینده اخوان المسلمین قدرتمندترین نهضت اسلام گرایان در منطقه است که در انتخابات پیروز شد. علاوه بر آن النهضه از جمله احزاب اسلامی تونس که زمانی منحل شده بود، موفق به کسب اکثریت کرسی های مجلس گردید. همچنین در سال گذشته اسلام گرایان در یمن موفقیت هایی کسب کردند.

این روزنامه با اشاره به شعار دولت بوش مبنی بر «یا باما یا با تروریست ها» و متهم کردن اسلام به تروریسم پس از ماجرای ۱۱ سپتامبر نوشت در همین راستا از صدور ویزا برای مسلمانان صاحبنظر خارجی به دلیل آن که عقایدشان مخالف سیاست های آمریکا بود، خودداری گردید. مقامات آمریکایی غالباً بین اسلام گرایانی که نقش اسلام را در اداره امور مؤثرمی دانند و آن هایی که افراطی بوده و تروریسم را برای رسیدن به آن آرمان ها تبلیغ می کنند، فرقی قائل نمی شدند. در حقیقت سابقه عداوت آمریکاییان نسبت به نهضت های اسلامی به قبل از ۱۱ سپتامبر برمی گردد، زیرا آمریکا از قدرت های استبدادی در کشورهای عربی حمایت می کرده است. در طول ۳۰ سال حکومت حسنی مبارک در مصر، اخوان المسلمین رسماً منحل شده بود، لذا دیپلمات های آمریکایی در قاهره با آن ها تنها به طور پنهانی و غیر رسمی تماس می گرفتند. کاندولیزا رایس وزیر خارجه وقت آمریکا در سخنرانی خود در سال ۲۰۰۵ در قاهره گفت «ما با اخوان المسلمین مراوده ای نداشته و نخواهیم داشت.»

این روزنامه از قول میشل دان کارشناس مصر در شورای آتلانتیک که یک مؤسسه تحقیقاتی در واشنگتن است، نوشت: «تروریست های مهم مصر منجمله شیخ نورالدین و ایمن الظواهری رهبر القاعده بوسیله خشم شدیدشان علیه دیکتاتوری مبارک شکل گرفته اند. لذا ورود نهضت اسلام گرایان به مسیر اصلی سیاسی ممکن است تهدیدات تروریستی را کاهش دهد. در ماه گذشته ارتش مصر اعلام کرد ممکن است دخالت نموده و از به قدرت رسیدن مرسی جلوگیری کند. اگر گروه های اسلام گرا مانند اخوان المسلمین امید خود را به برقراری دموکراسی از دست دهند. در آن صورت است که باید منتظر عواقب شوم آن بود».

یادآور می شود «هیلاری کلینتون چند روز پیش ضمن سفر به قاهره به طور جداگانه با محمد مرسی و ژنرال طنطاوی ملاقات کرد.

فهمی هویدی: مرسی مراقب باشد در دام آمریکا و سعودی نیفتد

فهمی هویدی خواستار اهتمام ویژه دولت جدید مصر به روابط با ایران شد و آن را از افتادن در دام آمریکا یا وهابیت سعودی برحذر داشت.

این تحلیلگر برجسته و باسابقه مصری با اشاره به سفر محمد مرسی به عربستان و مطرح شدن اینکه «مصر و عربستان دو حامی میانه رو اسلام سنی هستند»، نوشت: البته این اظهارنظر را فقط روزنامه الاهرام از مرسی نقل کرد که شاید از سر لغزش زبان یا با توجه بوده است.

وی با برحذر داشتن از افتادن در دام مجادلات مذهبی، در روزنامه «الشروق» نوشت: چنین سخنانی ورود به قطب بندی های مذهبی و چالش با ایران است که باید اجتناب شود. براساس اطلاعات من مسئولان آمریکایی از مصر پس از انقلاب مطالبات مشخصی را خواسته اند، آنها به مسئولان مصری ابلاغ کرده اند که اگر این مطالبات را انجام دهند در گنج ثروت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به روی آنها بازخواهد شد و آنها را از بحران اقتصادی نجات خواهد داد. موضوعی که ذهن مرا به خود مشغول کرد این است که مواضع شیعیان در چنین حالتی چه خواهد بود، می دانیم که در منطقه الشرقیه عربستان شیعیان زندگی می کنند، همچنین می دانیم که بیش از ۶۰ درصد مردم عراق شیعه هستند و اکثریت جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می دهند، همچنین ۳۰ درصد از جمعیت کویت شیعه است و در لبنان نیز شیعیان قدرت عظیمی در اختیار دارند که در هزاران محاسبه سیاسی فعالند. این در حالی است که جهان عرب متشکل از طوایفی است که اگر چه شیعی نیستند ولی به آنها گرایش دارند، مثل اباضی ها در عمان، زیدی ها در یمن، علوی ها در سوریه، دروزی ها در لبنان که برخلاف مسیحی ها که اختلافات طایفه ای دارند این ها هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند.

فهمی هویدی تصریح کرد: این موضوع را درک می کنم که عربستان در یک معرکه تمام عیار با شیعیان و با ایران در افتاده است. وهابیتی که بر این کشور مستولی است از قرن نوزدهم تاکنون خصومتی شدید با شیعیان داشته است. کما این که ریاض از زمان آغاز انقلاب اسلامی در ایران در سال ۱۹۷۹ همواره علیه ایران موضع داشته است. این درگیری با هماهنگی نزدیک عربستان با سیاست های آمریکا در منطقه دنبال می شود که تلاش دارد ایران را در تحریم و محاصره قرار دهد. اما مواضع مصری ها کاملا فرق داشته است، به ویژه الازهر که روابطی کاملا متفاوت با مذهب شیعه اثنی عشری دارد. در بدترین حالت هیچ گاه این روابط به هیچ نوع خصومتی نرسیده است. بله، اختلاف وجود داشته، اما هیچ گاه به زد و خورد یا خصومت نرسیده است. مذهب تشیع همواره در الازهر در چارچوب بررسی فقه مقارن مورد مطالعه قرار گرفته است. به گونه ای که محمود شلتوت، امام اکبر الازهر تبعیت از مذهب تشیع را مجاز شمرده و آن را کاملا شرعی دانسته است. در مصر دعوت از تقریب بین مذاهب شده و در این رابطه مجله «رساله الاسلام» منتشر می شود که در آن علمای هر دو طرف در آن می نویسند. همچنین وزارت اوقاف دایره المعارف اسلامی ای را منتشر کرده که در آن مذهب شیعه را استثنا نکرد، و به طور کامل به اصول این مذهب با احترام کامل اشاره شده است. ما نباید رو به عقب برگردیم.

به گزارش «دیپلماسی ایرانی» وی در ادامه این مقاله تحلیلی نوشت: غیراز بعد مذهبی، درباره روابط سیاسی قاهره و تهران، باید بگویم هنوز سیاست خارجی مصر اسیر نگرش نظام سابق است که همواره تلاش داشته برقراری این رابطه را از دریچه منافع آمریکا دنبال کند، در حالی که لازم است پس از انقلاب مصر این سیاست تغییر کرده و اراده مصری بر آن حاکم شود و آثار تسلط آمریکایی و اسرائیلی بر آن دیگر مشاهده نشود. ایران شیعی بزرگترین حامی جنبش سنی حماس محسوب می شود، جنبشی که فقط در رسانه های اسرائیلی و آمریکایی آن را تندرو توصیف می کنند، بنابراین به روشنی دیده می شود که تا چه اندازه فساد اندیشه در مطرح کردن دیدگاه های مذهبی در خطابه های سیاسی مشاهده می شود. با علم بر این که میانه روی فقط شامل حال سنی ها نمی شود، در میان شیعیان اثنی عشری نیز جریان های معتدل وجود دارند.

این تحلیلگر برجسته مصری در پایان نوشت: یک قرائت بی طرفانه از سفر مرسی به عربستان این است که وی یک خطای کلامی در این رابطه مرتکب شده است، اما من معتقدم که کشورهای بزرگ باید بر ضرورت حمایت از حقوق ملت فلسطین توافق کنند، چرا که تنها میانه روی اسلامی است که می تواند از این موضوع حمایت کند. این را هم مخفی نمی کنم که من رایحه عدم بی طرفی در رویارویی مسائل مذهبی که در هیچ چارچوبی قابل توجیه نیست را احساس می کنم. مساله ای که در حقیقت با سیاست ایرانی و نه مذهب شیعی درگیر است. اگر این برداشت صحیح باشد، من این سوال را می پرسم که آیا پرزیدنت مرسی با رضایت خود وارد این درگیری شده یا وادار به ورود به آن شده است؟

یادآور می شود آمریکا و رژیم سعودی به همراه رسانه های وابسته تلاش گسترده ای را به کار بستند با استفاده از حربه های «تهدید»، «تطمیع» و «انتشار مطالب کذب» از زبان مقامات جدید، چهره انقلاب ملت مصر را ملکوک و مخدوش نشان دهند و این در حالی است که آنها ضربه بزرگ و سهمگین را از به زیر کشیدن دیکتاتور وفاداری چون حسنی مبارک خورده اند و این ضربه به هیچ نحو جبران پذیر نیست.

اصلاح طلب تمام عیار … یا عیار بی عیار؟!

خواهرزاده خاتمی می گوید شخصیت هاشمی رفسنجانی محترم است اما او یک اصلاح طلب تمام عیار نیست.

محمدرضا تابش نماینده اردکان گفته است: هاشمی رفسنجانی شخصی تاثیرگذار و موثر در طول انقلاب اسلامی بوده است و در بین کارگزاران و مردم از موقعیت خوبی برخوردار است البته درست است که اخیرا مواضع ایشان به مواضع اصلاح طلبان نزدیک بوده اما اینگونه نیست که ایشان رهبر اصلاح طلبان شود در واقع شخصیت ایشان محترم است و حضور ایشان می تواند در صحنه سیاسی بسیار کارساز باشد، البته به شرط اینکه محدودیت هایی که برای هاشمی نیز وجود دارد برداشته شود اما آقای هاشمی رفسنجانی نمی تواند رهبر اصلاح طلبان شود و نمی توان از ایشان هم انتظار داشت که یک اصلاح طلب تمام عیار باشد.

وی در گفت وگو با «آریا» درباره احتمال حمایت از ناطق نوری گفت: مشی اصلاح طلبان به عنوان یک جبهه سیاسی این نیست که با طیف اصولگرایان ائتلاف کند زیرا هر حزب مرامنامه و اساسنامه ای دارد که در جهت تحقق برنامه های خویش تلاش می کند لذا ائتلاف برای حمایت تشکیلاتی اصلاح طلبان از نامزد اصولگرا را بعید می دانم.

وی با تاکید بر این مطلب که اصلاح طلبان می توانند به صورت فردی از یک نامزد اصولگرا حمایت کنند، می افزاید: اما اینکه اصلاح طلبان بخواهند به صورت تشکیلاتی از نامزدهای اصولگرا مثل ناطق نوری حمایت کنند با تمام احترامی که برای ایشان قائل هستم اینگونه نخواهد بود که مجموعه اصلاح طلبان و تشکیلات این طیف از ناطق نوری حمایت کنند.

تابش درباره احتمال کاندیداتوری خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری نیز تصریح می کند: بعید می دانم شخص آقای خاتمی تمایلی برای کاندیداتوری داشته باشد.

تابش درباره انتخاب میان خاتمی و عبدالله نوری برای مدیریت جبهه اصلاحات گفت باید دید کدامیک بیشتر محبوبیت دارد.

در همین حال علی اکبر اولیاء نماینده اصلاح طلب یزد درباره احتمال ائتلاف اصلاح طلبان و کارگزاران به «مهر» گفت: ما تعریف دقیقی در مجموعه اصلاح طلبی نداریم؛ لذا تفاوتی بین کاندیدای کارگزاران و اصلاح طلبان نیست و هر یک از داوطلبانی که در درون جریان اصلاح طلبی اجماع نظر بیشتری نسبت به آن وجود داشته باشد، به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان معرفی خواهد شد.

به زانوی این شترها نمی خورد که از حمام آمده باشند

دست کم ۱۰ روزنامه زنجیره ای و شبه زنجیره ای روز گذشته اظهارات هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان شیراز را تیتر اول یا صفحه اول خود کردند.

اعتماد، شرق، آفتاب یزد، آرمان روابط عمومی، آفرینش و فرهیختگان(۲ روزنامه دانشگاه آزاد که هنوز هم به مدیر مسئولی عبدالله جاسبی منتشر می شود! و…از جمله این روزنامه ها بودند که تیترهای اول یا صفحه اول خود را به این عناوین از اظهارات هاشمی اختصاص دادند: «تفرقه به نفع کشور نیست»، «غلبه بر مشکلات در گرو وحدت ملی است»، «نظر هاشمی درباره نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری»، «برگزاری انتخابات قانونی و شفاف و آزاد».

آقای هاشمی در این ملاقات گفته است: تفرقه و تضعیف انسجام ملی به نفع کشور نیست.

وی همچنین گفته است: برگزاری قانونی، شفاف و آزادانه همه مراحل انتخابات آینده ریاست جمهوری، اعتماد و امید را بیش از پیش در عرصه عمومی، گروه ها و نیروهای وفادار به انقلاب و قانون اساسی جاری خواهد ساخت و از این طریق می توان امیدوار بود تا دشمنان نظام اسلامی در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام گردند.

شایان ذکر است که اغلب روزنامه های مورد اشاره در دوران فعالیت خود راهبردی جز تفرقه افکنی و شکستن وحدت ملی نداشته اند و هنوز هم بر این هدفگذاری عمده تاکید دارند همچنان که تعداد معتنابهی از همکاران برخی از این روزنامه ها جزو عناصر نفوذی و ضد امنیتی محسوب می شوند که بعضا بازداشت شدند و برخی از آنها با فرار از کشور هم اکنون با رسانه های رسمی سازمان سیا و رسانه های دولتی آمریکا و انگلیس در زمینه جنگ روانی علیه اتحاد ملت ایران همکاری می کنند. از این جهت مهم شدن موضوع وحدت ملی برای آنها قابل تامل و بسیار باورپذیر! است به ویژه آن که برخی از همین روزنامه ها درآمدمحور و اهل کاسبی از طریق فروش تیتر و خبر و مطلب هم هستند!

از سوی دیگر، هرچند اظهارات اخیر آقای هاشمی بسیار خوب و ستودنی به نظر می رسد اما در حقیقت اعلام جرم علیه طیفی است که در فتنه سال ۸۸ نقش آفرین اصلی ماجرا بود و متاسفانه مورد حمایت وی نیز قرار گرفت. این جریان که متاسفانه ارتباطات وثیق آن با پروژه های ضد امنیتی بیگانگان به تدریج آشکار شد، به واسطه تن ندادن به قانون و رای اکثریت و القای تقلب، مقدمه تفرقه و خدشه در انسجام ملی را فراهم کردند و با وجود آن که کسانی مثل موسوی ادعا می کردند «براساس آرای ریخته شده در صندوق ها پیروز شده اند» اما حاضر به پذیرش نتایج بازشماری آرا نیز نشدند اما به مرور معلوم شد اساسا دعوا بر سر انتخابات آزاد و شفافیت آن نیست چرا در روز قدس، شعار پیشنهادی وزارت خارجه اسرائیل بر علیه آرمان امام خمینی، شعار نه غزه نه لبنان، از سوی فتنه گران سر داده شود و سپس روی نام اسلام در جمهوری اسلامی ضربدر کشیدند و بعد از آن به ساحت امام خمینی و ولایت فقیه اهانت کردند و سرانجام حماقت بزرگ روز عاشورا (۶ دی ۸۸) را مرتکب شدند که خروش ملت ایران در ۹ دی را به همراه داشت و آن لعن هایی که نصیب دست اندرکاران فتنه شد.

نهایتا یادآوری این نکته ضروری است که گردانندگان نشریات زنجیره ای سابقه روشنی در قضاوت درباره آقای هاشمی به ویژه در جریان انتخابات مجلس ششم(زمستان ۷۸) دارند و اکنون نیز به خاطر سوابق وی در انقلاب همان کینه و انزجار را در دل خود پنهان کرده اند- در حالی که دوستان فراری آنها در خارج این کینه را ابراز می کنند- بنابراین شایسته است وی نیز مرزبندی روشن با این محافل معارض با اصول انقلاب نشان دهد.

حکایت نگرانی نشریات زنجیره ای برای ارزش این نظر وحدت ملی و انتخابات آزاد قانونی، همان فرخنده پی هایی است که با آن زانوی تابلو می گفت از حمام می آید!

آن یکی پرسید اشتر را که هی

از کجا می آیی ای فرخنده پی؟

گفت از حمام گرم کوی تو

گفت خود پیداست از زانوی تو

روزنامه وطن امروز :

پوسترهای فتنه ۸۸ را چه کسانی طراحی کردند؟

یکی از حامیان فتنه در نوشتاری تصریح کرد طرح‌های گرافیکی در حمایت از فتنه با کمک بیگانگان طراحی و تولید شده است. امید کشتکار از عناصر نزدیک به اپوزیسیون خارج‌نشین در نوشتاری با اشاره به کمک‌های بیگانگان در طراحی پوسترهای فتنه ۸۸‌، آورده است: «در جنبش سال ۸۸ جمعی از هنرمندان خارجی دست به کار شدند و مجموعه‌ای از پوسترها را در حمایت از جنبش سبز طراحی کردند. این مجموعه که سرشار از آثار خلاقانه و حرفه‌ای بود به سرعت در فضای مجازی گسترش یافت و در اکثر سایت‌های گرافیکی بازتاب یافت. تفاوت نگاه هنرمندان خارجی با هنرمندان ایرانی در کلی‌بینی این طراحان بود. اکثر این آثار بر اساس المان‌های اصلی جنبش شکل گرفته بود؛ از جمله علامت V، رنگ سبز، صورت ندا، خون و از این دست نشانه‌ها». اظهارات این فرد، عقیده کارشناسان درباره نقش مهم رسانه‌های بیگانه در جهت‌دهی به شعارها و المان‌سازی برای فتنه ۸۸ را تایید می‌کند.

سومین رویارویی برنز با دستگاه امنیتی ایران

نزدیک به ۲ ‌ماه پیش جیلیان برنز، افسر اطلاعاتی شورای اطلاعات ملی آمریکا، از مدیران ارشد وزارت خارجه آمریکا و کارشناس برجسته عملیات روانی به سمت مسؤولیت میز ایران در وزارت خارجه آمریکا منصوب شد. سمتی که وظیفه اصلی آن «نظارت و هماهنگی بر طیف کامل ارزیابی‌های تحلیلی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از جمله تحلیل استراتژیک درباره ایران است». اما همانطور که ایران برای جیلیان برنز کشوری آشناست‌، نام وی نیز برای دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران آشناست، چرا‌که راه‌اندازی دفتر دوبی وزارت خارجه آمریکا در امور ایرانیان در سال ۲۰۰۶ توسط برنز وی را در کانون توجه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایران قرار داد. وی بلافاصله با همکاری دستگاه اطلاعاتی انگلستان طرح راه‌اندازی شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی را در دست اقدام گرفت که سرانجام در زمستان سال ۸۷ به مرحله عملیاتی رسید اما با شکست پروژه فتنه ۸۸ این طرح نیز شکست خورد. برنز در بازگشت خود به ایالات متحده در حالی به سمت مسؤول میز امور ایران منصوب شد که چندی پیش طرحی ۷ محوری با رویکرد تشدید عملیات روانی به منظور بزرگنمایی تحریم‌های نفتی غرب علیه ایران از سوی اداره اطلاعات ملی آمریکا پیشنهاد شده بود.

روزنامه تهران امروز:

طرح قرائتی برای تفکیک جنسیتی دانشگاه ها

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در مراسمی با اشاره به مسئله تفکیک جنسیتی دانشگاه ها گفت: در جلسه ای که با حضور مسئولان دانشگاه های دولتی و آزاد دعوت شدم، قرار شد در خصوص اسلامی کردن دانشگاه ها سخنرانی کنم.

درآنجا گفتم آیا نمی توانید کاری کنید که به طور مثال دخترها صبح درس بخوانند و پسرها بعد از ظهر و آیا لزومی دارد که دانشجویان ما در دانشگاه ها به صورت مختلط تحصیل کنند؟ قرائتی با دفاع از مسئله تفکیک جنسیتی دانشگاه ها گفت: چرا اینطور است که فرزندان ما در مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان، به صورت مجزا تحصیل می کنند اما در مقطع دانشگاه که شهوت جوانان اوج می گیرد باید مختلط باشند؟

تعدد کاندیدا برای اصولگرایان سم است

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در جدیدترین اظهارات خود خواستار وحدت اصولگرایان شد.

ذوالنور معتقد است اصولگرایان تحت هر شرایطی باید یک کاندیدای واحد در انتخابات داشته باشند . براساس اظهارات این فعال سیاسی وحدت برای اصولگرایان یک امر راهبردی و حیاتی است.

او در این رابطه می گوید: اگر اصلاح طلبان با یک کاندیدا در انتخابات حاضر شوند و زمینه اجتماعی کسب کنند و در مقابل، اصولگرایان با تعداد کاندیدا وارد عرصه انتخاباتی شوند، خطر برای اصولگرایان و نیروهای انقلاب جدی خواهد شد.

دوالنور با تاکید بر اینکه «وحدت برای اصولگرایان از نان شب هم واجب تر است، گفت: وحدت در جبهه اصولگرایی باید شکل بگیرد.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه درباره چکونگی وحدت اصولگرایان گفت: برای وحدت اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست جمهوری جامعتین باید بهتر از گذشته عمل کنند. وی تصریح کرد برای رسیدن به کاندیدای واحد لازم است اصولگرایان کنترل بیشتری داشته باشند و به موقع عمل کنند.

چرا خانواده شریعتی، به موزه دکتر نمی روند؟

مدیریت موزه دکتر علی شریعتی در اختیار خانواده او نیست. به همین خاطر چند سال است آنان دیگر پایشان به خانه سابقشان باز نشده است. این خبر را نشریه «اندیشه پویا» منتشر کرده است و در گزارشی از گذشته این خانه آورده است. شریعتی تنها ۲سال در آن زندگی کرد؛ هرچند از آن راضی نبود. انتخاب خانه با سلیقه «پوران» خانم بود اما شریعتی آن را «طاغوتی» می دانست. مسئله دیگری که در این گزارش ارائه شده است، به دفتر شعر دکتر باز می گردد. همان دفتری که شریعتی وصیت کرده بود آن را بسوزانند و البته سوزانده نشد و هم اکنون در موزه دکتر نگهداری می شود.

روزنامه ملت ما:

دعوت فتنه گران به «تایتانیک» از سوی اپوزیسیون خارج نشین!

یکی از عناصر محوری فتنه ۸۸ که در خارج از کشور به سر می برد با درج یادداشتی دوستان و رفقای داخلی خود را به پیوستن به کشتی اپوزیسیون ترغیب کرده است.

گفتنی است داریوش سجادی با تشبیه کشتی اپوزیسیون به تایتانیک و ارایه این تحلیل که تایتانیک اپوزیسیون در حال غرق شدن است گفته بهتر است که این تایتانیک با حداکثر ظرفیت غرق شود زیرا این اتفاق در هرصورت خواهد افتاد و چه بهتر که با بیش ترین ظرفیت و غم انگیز ترین حالت غرق شود.

طرح های دوگانه شهری – انتخاباتی!

با نزدیک شدن انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که برخی طرح هایی که از سوی بازوی فرهنگی مدیریت شهری پایتخت انجام می گیرد بیش از آن که وجهه شهری – فرهنگی داشته باشد رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است.

گفتنی است این مسئله موجب نارضایتی برخی علما و نیروهای مذهبی شده و علت آن نیز ورود عجولانه به فضای انتخاباتی توسط مدیریت شهری است.

زور بی خود کارگزارانی های!

عناصر وابسته به حزب به ظاهر تعطیل اما فعال کارگزاران سازندگی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی رفتارها و برنامه های اقتصادی آنان را موجب تبلور و شیوع مصرف زدگی در کشور می دانند، اخیراً با به کارگیری تمام توان رسانه ای داخلی و خارجی خود درصدد القای این نکته مضحک به افکار عمومی هستند که نظر نظام بر این قرار گرفته است تاسکان مدیریت کشور را بدون چون و چرا در اختیار این طیف قرار دهد اما به نظر می رسد این زور بی خود بیش از آن که بهره ای از حقیقت داشته باشد تلاشی است در جهت بازسازی تشکیلاتی و جلب نظر افکار عمومی نسبت به خود، چه، وجود حداقل عقلانیت در یک نظام سیاسی حکم می کند که «آزموده» را نیازماید.

شعار نویسی بر دیوار سفارت ایران در اسلو

اپوزیسیون مستاصل خارجی در اقدامی عجیب به شعار نویسی بر روی دیوار سفارتخانه های خارجی ایران روی آورده است. در همین راستا و در یک اقدام بچگانه تعدادی از عناصر وابسته به گروهک تروریستی منافقین در نروژ به شعار نویسی بر روی دیوار سفارت ایران در این کشور اقدام کرده اند. نکته جالب اما این که پلیس اسلو اعلام کرد که این افراد را به جرم اخلال در مناظر شهری مورد تعقیب قرار داده است.

بازداشت یکی از عناصر فرقه ضاله بهاییت

«ع.ن» برادر یکی از ۷ عنصر اصلی تشکیلات فرقه ضاله بهاییت و مرتبط با رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته توسط نیروهای امنیتی دستگیر و بازداشت شده است. گفته می شود یکی از اتهامات نامبرده ارتباط گیری با رسانه های معاند و جوسازی علیه نظام بوده است.

احضار یک شهردار به نهادهای نظارتی

به دنبال برکناری شهردار مرکز یکی از استان های مرکزی کشور به علت اختلاس مالی، شنیده شده شهردار برکنار شده برای باز خواست توسط یکی از نهادهای نظارتی احضار شده است تا پیرامون اتهاماتش توضیح دهد.

حفظ حقوق مهاحران به سبک «کانادایی»!

گزارش ها حاکی است که یک بانک کانادایی حساب بانکی، شماری از ایرانیان ساکن کانادا را در برخی موارد«بدون هیچ توضیحی» بسته و اعلام کرده است که این اقدام در راستای تحریم های کانادا علیه ایران صورت گرفته است. این در حالی است که بسیاری از این افراد سال هاست که شهروند کانادا به شمار می روند.

روزنامه جمهوری اسلامی:

حضرات بی‌اعتنا به مشکلات درصدد کسب قدرت برآمده اند!

* ورود زودهنگام احزاب و فعالان سیاسی به مقوله انتخابات ریاست جمهوری برای بعضی‌ها مشکل آفرین شده است. بعد از آنکه محمد نبی رودکی از نزدیکان شهردار تهران اعلام کرد کاندیداتوری محمدباقر قالیباف برای انتخابات یازدهم قطعی است و در پی آن، برخی از سایت‌ها نیز اعلام کردند که احتمالاً قالیباف در دهه فجر حضور خود را در عرصه رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری یازدهم را به صورت رسمی اعلام می‌کند، این سخنان و اخبار با واکنش روابط عمومی شهرداری تهران مواجه شد.

این روابط عمومی شهرداری تهران این سخنان را نظرات و علاقه‌مندی‌های شخصی دانست و اعلام کرد “این گمانه‌زنی‌ها ارتباطی با دیدگاه‌های شهرداری ندارد.” از آنجا که تکذیبیه قصد شهردار تهران را برای نامزدی ریاست جمهوری نفی نمی‌کند، انتقاداتی در سطح رسانه‌ها متوجه شهردار تهران شده که چرا قبل از موعد طبیعی وارد این مقوله شده است. نکته مهم اینست که در شرایطی که مردم دچار مشکلات زیادی هستند، حضرات بی‌اعتنا به این مشکلات درصدد کسب قدرت برآمده اند!

شبکه غیر قانونی انجمن حجتیه منهدم شد

* یک شبکه غیرقانونی انجمن حجتیه منهدم شد. این شبکه کور وابسته به تشکیلات غیرقانونی انجمن حجتیه، همراه با هدایت سران این گروهک با وارد کردن تعدادی از جوانان مسلمان در جلسات فرقه ضاله بهائیت به زعم خود در صدد مقابله با این فرقه برآمدند که این اقدامات غیرقانونی آنها با تبعات منفی همراه بود.

در همین گزارش می‌افزاید: برابر اطلاعات به دست آمده، متأسفانه اقدام گروهک غیرقانونی انجمن حجتیه باعث آلوده شدن جوانان مذکور به مفاسد عدیده اخلاقی و عقیدتی شد و تبعات سوئی در برنداشت، چرا که جلسات فرقه ضاله بهائیت آلودگی زیادی به مفاسد داشته و این افراد مسلمان مجبور بودند خود را همرنگ جماعت نشان دهند و معاشرت‌هایی خارج از چارچوب شرعی داشته باشند.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.