چرا رولزرویس می‌تواند شاسی بلند داشته باشد

۱۲ تیرماه ۱۳،

چرا رولزرویس می‌تواند شاسی بلند داشته باشد

Bookmark and Share

مدیران رولزرویس با جدیت در حال مذاکره با مدیران ب ام و می باشند تا بتوانند رضایت آنها را برای ساخت یک مدل شاسی بلند به دست آورند. برخلاف رولزرویس که بازاری جذاب و پرسود را دربرابرش میبیند، ب ام و با وسواس بسیاری به این پروڑه نگاه میکنند و نگران است ورود این مارک قدیمی انگلیسی به بازارهای تازه به اعتبارش لطمه بزند.

این احتیاط ب ام و تا حدی قابل درک است. تنها با نگاهی به مدلهای این کارخانه و تغییرات آن در سالهای قبل میتوان دریافت که ب ام و کارخانه ای بسیار محافظه کار است که مهندسی در آن از همه چیز مهمتر است. علاوه بر این، به نظر میرسد  ب ام و  کمی بیش از اندازه نسبت به تحول مارکهای انگلیسی، که بیش از بیست سال است در اختیار دارد، حساس است.

ب ام و با مینی، مارک دیگر انگلیسی تحت مالکیتش، هم تجربه مشابهی داشت. طراحان مینی مجبور شدند بعد از ساعت اداری و در وقت خودشان نمونه ای از مدل کانتری من را در ابعاد واقعی بسازند تا بتوانند به مدیران ب ام و ثابت کنند که مارک مینی قابلیت گسترش به بخشهای دیگر در بازار خودرو را دارد و باید مدلهای متنوعی با این مارک به بازار عرضه شود.

نکته جالب دربارهٔ رولزرویس این است که سابقه اش در بازار ماشین های لوکسی که برای راندن در خارج از جاده مناسب باشد، به پیش از جنگ جهانی اول برمیگردد. به نوعی میتوان گفت رولزرویس طلیعه دار کلاسی از خودرو است که امروز ما آنرا شاسی بلند لوکس میدانیم. 

چرا رولزرویس می‌تواند شاسی بلند داشته باشد

بسیاری از اولین خودروهای لوکسی که به نام «شوتینگ بریک» برای شکار رفتن اشرافزادگان ساخته شد، رولزرویس بود. اکثر این ماشین ها، خودروهای سوپرلوکسی بود که توسط خودروسازان مستقل بر روی شاسی های رولزرویس ساخته میشد. با این خودروها میشد در مسیرهای ناهموار حرکت کرد و در عین لوکس بودن جای کافی برای تفنگ و لوازم شکار هم داشت. مشهورترین این خودروها به سفارش دوک بوچلوش و براساس مدل ١٩١٠ سیلور گوست ساخته شد.

سازندگان خودروهای لوکس آلمانی دوست دارند که ورودشان به بخشهای تازه در بازار خودرو با مجوزی تاریخی باشد. پورشه پیش از عرضه مدل شاسی بلند خود، بروشورهایی با عکس مدل ٩١١ سافاری که برای رالی آماده شده بود را برای خریداران بالقوه مدل کاین فرستاد. 

پیام این کارخانه این بود که ما  میتوانیم ماشین بیابانی بسازیم چون قبلا این کار را کرده ایم. حالا پیام رولزرویس هم میتواند این باشد که ما میتوانیم یک شاسی بلند لوکس بسازیم چون ساخت خودرو در این کلاس با نام ما آغاز شد. پیامی که شاید بتوان با آن مدیران ب ام و را مجاب کرد تا به تولید یک رولزرویس شاسی بلند رضایت دهند.

برچسب ها : رولزرویس | شاسی بلند | تاریخ : ۲۰۲۴/۱۰/۲۹
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.