چرا پیاز بخوریم؟

وی با تاکید بر مصرف پیاز در وعده‌های غذایی، اظهار کرد: میزان انرژی در پیاز پایین و حدود ۳۸ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم است.

به گفته یک کارشناس تغذیه، مصرف پیاز علاوه بر نقش موثر در رشد و سلامت استخوان‌ها، مقابله با عفونت‌ها و سرطان‌ها، قند و کلسترول خون را نیز کاهش می‌دهد.

یوسف نقیایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، افزود: پیاز حاوی ویتامین c، کلسیم و فسفر به مقادیر متوسط است که می‌تواند در رشد استخوان‌ها و سلامت آنها نقش موثری داشته باشد، پیاز همچنین حاوی مقداری گوگرد است که به کاهش عفونت‌ها کمک شایانی می‌کند.

وی با تاکید بر مصرف پیاز در وعده‌های غذایی، اظهار کرد: میزان انرژی در پیاز پایین و حدود ۳۸ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم است.

این کارشناس تغذیه با اشاره به وجود ماده‌ای به نام گلوکزین در پیاز تصریح کرد: این ماده‌ خواصی شبیه انسولین دارد و می‌تواند در افراد دیابتی کمک بسیار خوبی در کاهش گلوکز یا قندخون باشد، پیاز همچنین کاهش دهنده کلسترول و چربی‌های خون است.

وی افزود: پیاز همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار موثر و مفید نظیر مواد فنولی و پلی فنولی است که خاصیت ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچی دارد و می‌تواند کمک بسیار موثری برای سیستم ایمنی بدن در از بین بردن مواد عفونت‌زا باشد.

این کارشناس تغذیه در خاتمه خاطرنشان کرد: این سبزی، همچنین حاوی مقدار کمی آنتی‌اکسیدان از نوع فلاونوئید مانند آنچه در چای سبز و سویا وجود دارد، است که می تواند از این طریق خواص ضد سرطانی خود را اعمال نماید.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.