چرا یوتیوب فیلم موهن به پیامبر را فیلتر کرد؟

پس از گذشت چند ماه وب‌سایت یوتیوب فیلم ضد اسلامی «بی‌گناهی مسلمانان» را فیلتر کرد. جالب اینجاست که این سایت در واکنش به اعتراضات مسلمانان این کار را نکرده و به نظر می‌رسد اراده‌ای جدی برای مقابله با این توهین‌ها ندارد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، پس از مدت‌ها وبسایت یوتیوب فیلم ضد اسلامی «بی‌گناهی مسلمانان» را فیلتر کرد. این اتفاق پس از موج عصبانیت مسلمانان نسبت به این فیلم روی داد اما دلیل فیلتر شدن «بی گناهی مسلمانان» این موضوع نیست. اگر بر روی وبسایت یوتیوب این فیلم را جست و جو کنید و صفحه مربوط به آن را بیاورید با عبارت زیر مواجه می‌شوید:
 
This video is no longer available due to a copyright claim by an actress over her 5-second appearance in the video. A U.S. court has ordered Google to remove the video. We strongly disagree with this copyright ruling and will fight it.
Sorry about that.
 
«این ویدیو به دلیل دادخواست حق نشر (کپی رایت) بازیگر آن مبنی بر حضور ۵ ثانیه‌ای‌اش دیگر موجود نیست. یک دادگاه آمریکایی به گوگل دستور داده که این ویدیو را حذف کند. ما به شدت با این حکم حق نشر(کپی رایت) مخالفیم و با آن مبارزه خواهیم کرد. بابتش معذرت می‌خواهیم.»
 
سیندی‌لی‌گارسیا بازیگر فیلم «بی گناهی مسلمانان» عنوان کرده بود که دیالوگ‌هایش در فیلم دوبله شده‌اند و دیالوگ‌هایی که او گفته با دیالوگ‌هایی که پخش می‌شوند، متفاوت است. او با اعلام این موضوع گفت که بعد از آن به هیچ وجه راضی نیست که در نسخه نهایی فیلم حضور داشته باشد. جالب است که دادگاهی که حکم حذف این فیلم را داده هم به خاطر بی احترامی به عقاید مسلمانان این کار را نکرده بلکه به دلیل خواسته‌های سیندی لی گارسیا این اقدام را انجام داده است.
منبع: تسنیم


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.