چشم اندازی مبهم برای صنعت غذا

با توجه به جایگاه بسیار خوب صنعت غذایی کشورمان نبود حمایت باعث متزلزل شدن جایگاه این صنعت می شود.

محمدحسن احمدی کارشناس صنایع غذایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان مطلب فوق افزود: صنعت غذایی کشور جایگاه بسیار خوبی دارد و با توجه به پاسخگویی به نیاز داخل زمینه صادرات محصولات را به کشورهای دیگر را هم دارد.

وی ادامه داد: ایران در این صنعت از جایگاه و آینده بسیار خوبی برخوردار است و باید برای استفاده از این پتانسیل ها تلاش دو چندان صورت گیرد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات بر بازده و عملکرد و کارخانه ها تاثیر می گذارد که دولت با حل مشکل نقدینگی و ارایه تسهیلات می تواند تا حدودی مشکل تولیدکنندگان را برطرف کند.

کارشناس صنایع غذایی ادامه داد: سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است که کمبود نقدینگی باعث شده بسیاری از کارخانه ها، اشتغالزایی خود را از دست بدهند و تاثیر منفی بر اقتصاد کشور بگذارند.

وی تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان معتقد هستند که حمایت های خوبی از بخش خصوصی به عمل نمی آید و بسیاری از صنایع برای تامین مواد اولیه و تجهیزات مدرن با مشکل روبرو هستند.

وی خاطرنشان کرد: افزایشس تولید و صادرات نیازمند عملکرد بالای این صنعت است و این امر با حمایت دولت و استفاده از تکنولوژی های روز محقق می شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.