چـمان راه‌اندازی شــد

489b15c777c0911ee3a27b34a99ae67c-1.jpg

دبیر سایت چمان در مراسم راه‌اندازی این سایت، گفت: با راه‌اندازی این سایت، قصد ارتقای گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه زنان را داریم و به همین منظور بخش‌های مختلفی را طراحی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس«زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رقیه رودسرایی در حاشیه راه‌اندازی سایت چمان که امروز در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سایت چمان بخش تخصصی را از بخش فانتزی جدا کرده‌ایم و بخش تفرجگاه مربوط به مسائل روزمره و بخش تاملگاه مربوط به مباحث تخصصی است و در این سایت تلاش می‌کنیم به تمام دغدغه‌های دختران بپردازیم.

وی در ادامه گفت: در بخش «روزی روزگاری زنی» با پرداختن به زنان موفق الگوسازی می‌کنیم، علاوه بر آن تلاش می‌کنیم تنها به سبک زندگی پایتخت‌نشین‌ها به عنوان سبکی استاندارد نپردازیم.

رودسرایی درباره بخش‌های دیگر سایت چمان اظهار کرد: در بخش «پایان خیابان یک‌طرفه»، مباحث مبتلا به دختران در حوزه‌های مختلف را مطرح می‌کنیم و از زوایای مختلف به آن می‌پردازیم و در بخش رصدخانه نیز گروه‌های مختلف زنان را رصد می‌کنیم.

دبیر سایت چمان در ادامه گفت: از سه ماه پیش تلاش‌های خود را برای راه‌اندازی سایت چمان آغاز کردیم و در یک هفته اخیر این سایت در معرض دید عموم قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، در مراسم راه‌اندازی سایت چمان، شکیبا محبی تبار ـ مدیر مسوول باشگاه دختران انقلاب اسلامی اظهار کرد: با رصد فضاهای فرهنگی به نظر می‌رسد فضای تمام و کمالی وجود ندارد که با ایجاد همدلی بتواند انقلاب اسلامی را با استفاده از یک جریان‌سازی مستمر و بهره‌گیری از ادبیات فاخر ایرانی و باور به ارزش‌ها و بنیان‌های فکری انقلاب و نظام اسلامی در دختران به صورت یک باور حقیقی درآورد و آن را جهت‌دهی کند و به آن عمق بخشد. بنابراین با راه‌اندازی باشگاه دختران انقلاب اسلامی، تلاش کردیم این خلاء را برطرف کنیم.

مدیر مسوول باشگاه دختران انقلاب اسلامی افزود: این باشگاه فضایی در جهت ایجاد تضارب آرا و اندیشه در زمینه مسائل مبتلا به دختران است و قصد دارد در یک کارزار فرهنگی با ایجاد همدلی و فضای اعتماد همه‌جانبه، پویایی، نشاط، انگیزه و نوآوری دختران جامعه را ارتقا دهد.

محبی تبار با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های باشگاه دختران انقلاب اسلامی، اقتباس فرهنگی از سایر فرهنگ‌ها در عین استقلال فرهنگی و تعهد به گفتمان انقلاب اسلامی و حفظ فرآورده‌های فرهنگی و تبادل میراث‌های فرهنگی، اسلامی و ایرانی با سایر دستاوردهای فرهنگی، گفت: مخاطبان و اعضای این باشگاه تمام دختران ۱۵ تا ۳۵ سال ایران اسلامی با هر فرهنگ، قومیت و زبانی هستند.

وی در ادامه گفت: اعضای باشگاه دختران انقلاب اسلامی معتقدند که زاد و ولد فرهنگی راه سومی در میان گرداب هرزه‌گویی و کفرگویی‌های فمنیست‌مآبانه و مرداب سکوت و جمود است. آنان فضای تعامل و تبادل داشته‌ها و دانسته‌ها همواره باز می‌دانند، چرا که باور دارند زاد و ولد فرهنگی حاصل تجارب آرا و عقاید است.

وی تاکید کرد: در این باشگاه تلاش می‌کنیم مسائل فرهنگی را به صورت کلیشه‌ای و شعاری مطرح نکنیم و با سرپوش گذاشتن بر ضعف‌ها و نقش‌ها، تبدیل به محلی برای تعریف و تمجید از مسوولان نشویم.

محبی تبار گفت: تشویق و پیشرفت دختران اسلامی، روحیه دادن به آنان و زدودن احساس عقب‌ماندگی، مدیریت و هدایت فکر، فرهنگ، اخلاق و رفتار دختران و جهت‌دهی به فکر و فرهنگ عمومی از جمله اهداف این باشگاه است و هنگامی به اهداف خود رسیده‌ایم که باور به کارآمدی نظام اسلامی در بحث زنان را نهادینه کنیم.

به گزارش ایسنا، سایت چمان زیر نظر باشگاه دختران انقلاب اسلامی به آدرس www.chamaan.ir راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.