چندنفر از دانشمندان برتر دنیا در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند؟

فعالیت ۸ دانشمند از ۹۰ دانشمند برتر دنیا در دانشگاه علوم پزشکی تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه از ۹۰ دانشمند برتر دنیا در حوزه علوم پزشکی ۸ دانشمند در دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقر هستند، گفت: در هفته آینده مرکز بزرگ استعدادهای درخشان در این دانشگاه افتتاح خواهد شد.

به گزارش مهر، دکتر باقر لاریجانی در گردهمایی برگزیدگان آزمون سراسری ۹۱ و المپیادهای علمی با اشاره به جایگاه ایران در نمایه های بین المللی، افزود: بر اساس آخرین ارزیابی های انجام شده ایران در اسکوپوس رتبه ۱۶ را در حوزه علم به دست آورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه ۳۰ درصد تولید علم را در خاورمیانه در اختیار داریم، اظهار داشت: ۳۰ درصد تولیدات علمی کشور در حوزه علوم پزشکی است که این نشان می دهد که حوزه علوم پزشکی با عرصه های عملی ارتباط یافته است.

وی با تاکید بر اینکه ۹۷ درصد داروی مصرفی در داخل کشور تولید می شود، ادامه داد: با تحقیقاتی که در این حوزه انجام شده است ایران جزء کشورهای دارای دانش فنی تولید داروهای مبتنی بر بیوتکنولوژی است به گونه ای که از کشورهای آرژانتین، روسیه و برزیل در این حوزه پیشی گرفته است.

لاریجانی از حضور ۵۰ درصد نخبگان حوزه علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۵۲ مجله علمی منتشر شده است که این تعداد تا پایان سال به ۷۰ مجله علمی بالغ می شود.

وی این دانشگاه را در رتبه بندیهای جهانی جز ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا توصیف کرد و اظهار داشت: از ۹۰ دانشمند برتر دنیا در حوزه علوم پزشکی ۸ دانشمند در دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقر هستند.

لاریجانی با ابراز امیدواری از اینکه بتوانند تسهیلات لازم را در اختیار نخبگان قرار دهد، از راه اندازی مرکز استعدادهای درخشان در این دانشگاه خبر  داد و خاطر نشان کرد: به منظور اعطای تسهیلات لازم به نخبگان و استعدادهای برتر روز یکشنبه آینده مرکز بزرگ استعدادهای درخشان در این دانشگاه افتتاح خواهد شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.