چند خبر از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از جشنواره فیلم مقاومت و دفاع مقدس، بمنظور همراه شدن تماشاگران در روند ارزشیابی فیلم‌های برتر جشنواره، بخش آرای تماشاگران برای این رویداد سینمایی از این دوره پیش‌بینی شده است.

بهترین فیلم جشنواره دفاع مقدس بر اساس آرای تماشاگران از میان فیلم‌های سینمایی حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران انتخاب خواهد شد.

** زندگی شهید ملاشیخ‌الاسلام در فیلم ‘راه بی‌پایان’ به تصویر کشیده می‌شود

‘بیژن زمان پیرا’ از مستندسازان سنندجی، زندگی شهید ماموستا ملاشیخ الاسلام را از کودکی تا لحظه ترور این شهید، برای بخش جلوه گاه نور دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس می‌سازد.

این فیلم با حمایت جشنواره فیلم مقاومت و به تهیه کنندگی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با عنوان ‘راه بی پایان’ ساخته خواهد شد.

** ساخت مستند ‘دست‌های نفتی’ با موضوع زندگی شهید حسن‌پور

‘محمدجعفر باقری‌نیا’ قصه شهادت ‘محمدعلی حسن‌پور’ به دست منافقان را در فیلم مستند ‘دست‌های نفتی’ به تصویر می‌کشد.

این فیلم برای بخش جلوه گاه نور جشنواره فیلم دفاع مقدس به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با حمایت این جشنواره سینمایی ساخته می شود.

** سینمای دفاع مقدس صاحب شهرکی تازه می‌شود

تهیه‌کننده عرصه سینمای دفاع مقدس از ساخت شهرکی تازه برای ساخت فیلم‌های گونه دفاع مقدس خبر داد.

‘امیرحسین شریفی’ افزود: شهرک جدیدی باید در یکی از مناطقی که مشابه فضای کردستان و جنوب است، ساخته شود و با امکانات و سرویس دهی خوب در اختیار فیلمسازان قرار می‌گیرد.

تهیه کننده فیلم ‘هور در آتش’ همچنین گفت: با سینمای دفاع مقدس وارد عرصه سینما شدم و فیلم‌ها و تله‌فیلم‌های بسیاری در مورد دوران جنگ ساختم اما چند سالی است که سینمای دفاع مقدس تعطیل شده و ساخت این گونه فیلم‌ها برای فیلمسازان بخش خصوصی بسیار سخت است.

دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت سازمان امور سینمایی و استانداری کرمان در بخش‌های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی، چشم انداز سینمای مقاومت ایران، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان مهر ماه برگزار می‌شود.

فراهنگ ** ۶۰۶۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۵۱۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.