چند خبر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دکتر ‘محمدرضا منصوری’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این بیماری معمولا در پی بیماری میگرن که بر اثر استرس و اضطراب و زمینه های ارثی ایجاد می شود، بروز می کند.

وی خاطرنشان کرد مبتلایان به این بیماری جلوی چشمان خود جرقه ها یا نقاط و خط های سفید و سیاه می بینند که زیاد طول نمی کشد.

منصوری ادامه داد: میگرن چشمی ممکن است با حالت تهوع همراه باشد اما این بیماری خطرناک نیست.

این استاد دانشگاه تصریح کرد اما اگر میزان حملات میگرنی زیاد باشد و خیلی طول بکشد، انقباض های پی در پی شبکیه چشم موجب ضعیف شدن عروق چشمی می شود.

منصوری گفت: ضعیف شدن عروق چشمی و کاهش خونرسانی آنها موجب کاهش دید در مبتلایان به میگرن چشمی خواهد شد.

** افراد چاق بیشتر از سایر افراد مستعد آرتروز هستند

دبیر انجمن علمی پزشکی ورزشی ایران گفت: افراد چاق بیشتر از سایر افراد مستعد آرتروز هستند بنابراین برای جلوگیری از این بیماری باید ورزش کنند.

دکتر ‘علی مظاهری نژاد’ در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: به افراد چاق توصیه می شود برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری جسمی و مفاصل ورزش کنند در این راستا بهترین ورزشی که به آن ها توصیه می شود، پیاده روی است.

وی گفت: پیاده روی به تدریج و در دراز مدت منجر به کاهش وزن آن ها می شود و میزان اشتهای افراد را کاهش می دهد.

مظاهری نژاد تصریح کرد: البته افرادی که پیاده روی می کنند باید توجه داشته باشند تا از کفش های مناسب ورزشی استفاده کنند و از سوی دیگر از پیاده روی در سطوح شیب دار بپرهیزند.

دبیر انجمن علمی پزشکی ورزشی ایران اضافه کرد: شاید در ابتدا پیاده روی برای افراد بخصوص افراد چاق سخت باشد اما می توانند از دقایق کم برای انجام پیاده روی استفاده کنند چرا که در نظر گرفتن زمان چندان برای انجام ورزش ضروری نیست.

مظاهری نژاد تصریح کرد: البته اثربخشی ورزش از جمله پیاده روی در ۱۰ دقیقه خود را نشان می دهد بنابراین افراد باید سعی کنند حداقل ۱۰ دقیقه ورزش را در برنامه روزانه خود گنجانده و به تدریج این میزان را افزایش دهند.

وی گفت: افراد بخصوص افراد چاق باید روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی کنند، در صورتی که توان انجام این کار را نداشته باشند می توانند ۳۰ دقیقه را به دو زمان ۱۵ دقیقه ای و یا به سه زمان ۱۰ دقیقه ای تقسیم بندی کنند.

اجتمام**۹۱۸۵ * ۹۱۰۵** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۲۰۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.