چند قدم تا بازگشت کشتی به آغوش المپیک

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > کشتی – رای گیری برای انتخاب یا حذف کشتی از المپیک آغاز شد.

محمد رضا آخوندی:درحالی که اعضای اصلی کمیته بین المللی المپیک هم اکنون درحال بررسی برنامه های سه رشته ورزشی کشتی، اسکواش و بیسبال – سافت بال برای اضافه کردن به رشته های ورزشی توکیو ۲۰۲۰ می باشند، شواهد و قراین حاکی از این است که کشتی در جمع رشته های المپیکی باقی خواهد ماند.

 راند دوم از تصمیم گیری های اعضای کمیته بین المللی المپیک از صبح امروز (یکشنبه) در هتل هیلتون بوینس آیرس آرژانتین آغاز شده و طبق برنامه روسا و مدیران سه رشته مورد نظر آخرین برنامه ها و دفاعیه های خود را اعلام و به سئوالهای اعضای کمیته بین المللی المپیک پاسخ دادند.

رئیس فدراسیون جهانی بیسبال و سافت بال برنامه های خود را اعلام کرد و  پس از آن نوبت به رئیس فدراسیون جهانی اسکواش بود از این رشته ورزشی دفاع کند و سپس نوبت نناد لالوویچ از فیلا که دفاعیات خود را برای اعضای IOC بیان کرد.

با این وجود، رسانه های معتبر دنیا گزارش می دهند که کشتی بیشترین شانس را برای انتخاب مجدد به عنوان یکی از ورزشهای اصلی المپیک ۲۰۲۰ خواهد داشت.

این در حالی است که رای گیری آغاز شده است و تا دقایقی دیگر تکلیف تنها رشته ای که قرار است به بازیهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ اضافه شود، مشخص خواهد شد.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.