چند میگیری گریه کنی iبه حال بازارلوازم خانگی!

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

زوجهای جوانی که این روزها باید خرده ریزهایی رابا پولهای کلان خریده و زندگی را آغاز نمایند.همانهایی که با افزایش قیمت دلار ضربان قلبشان تند تند می زند، که مبادا اسباب زندگیشان کامل نشود.

بورس لوازم خانگی پایتخت را با نام امین حضور می شناسند، سه راهی که با قیمتهای نجومی iبه بن بستی برای زوجهای جوان تبدیل شده است.

انگار بالارفتن قیمت ها تنها iبه سکه و دلار محدود نمی شود، و این حرکت صعودی همچون جهازبرانی شده است که قیمت لوازم خانگی را با خود iبه قله های خوشبختی مغازه داران می برد.

خریداران تقلیل یافته‌اند و دیگر شور و شوق سابق را ندارد. البته بازهم می باشند کسانی که روزانه برای خرید لوازم خانگی نو iبه این محله مراجعه می‌کنند. آن طور که فروشندگان می‌گویند، بیشتر خریداران این روزهای این بازار را عروس و دامادها تشکیل می‌دهند.

مشاهدات میدانی خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران نشان از افزایش ۲۰۰ درصدی لوازم خانگی را می دهد.

 خانواده ای که برای خرید جهیزیه عروس iبه سه راه امین حضور تهران آمده اند با ابراز ناراحتی از تعلل خود میگویند اگر پنج‌شنبه یخچال را خریده بودیم نسبت iبه امروز ۲۰۰ هزار تومان ارزانتر بود.اما ای کاش ماجرا iبه همین جا ختم می شد…

دختر جوانی با چشمانی متعجب می گوید: ای کاش می‌توانستیم سال قبل جهیزیه را خریداری کنیم و در انباری خانه نگه داریم چرا که نسبت iبه سال قبل قیمت محصولات دو برابر شده است و در این شرایط چاره‌ای جز خرید نداریم.

از این نگاه های متعجب و جستجوگرانه در این سه راهی که iبه امین حضور معروف است زیاد می بینید. خانواده هایی که با هدف خرید کامل جهیزیه فرزندشان iبه این جزیره ی ناشناخته قدم می گذارند و نهایتا با چند قلم کالا iبه منزل باز می گردند و iبه دنبال وامی برای خرید دوقلم جنس دیگر می باشند.

رئیس اتحادیه کشوری تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی هم  از آشفتگی این بازارتا وقتی که نرخ دلار تثبیت نشود می گوید و اینکه سوءاستفاده برخی فروشندگان لوازم خانگی iبه بی ثباتی این بازار دامن زده است.

چند هفته پیش وقتی که وارد بورس خرید و فروش لوازم خانگی شدیم شاهد فروش کالابودیم و این که مردم با گشت های طولانی و پرس وجوی زیاد می توانستند کالای مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنند اما داستان وقتی قابل توجه می شود که در فاصله ای کمتر از دو روز خبری از فروش کالانبود.

انبارهایی که پر است از لوازم خانگی که با دلار بدون نوسان وارد کشور شده و حال با مهر احتکار در گوشه ای منتظر می باشند تا سودهای کلان را iبه جیب دلالان سرازیرکنند و با هزاران منت iبه دست مشتری برسد.

نابسامانی قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی و عدم نظارت و کنترل قیمت‌ها از سوی مسولان ذی ربط اگر iبه همین شکل ادامه داشته باشد همانطور که تاکنون فقط مصرف‌کنندگان و قشر ضعیف جامعه آسیب‌ دیده‌اند این آسیب iبه طبقات بالاتر هم رسیده و نظام توزیع این کالاها با آسیب جدی مواجه می شود./عب
 
گزارش:پروین خدادادی- غزاله عربگل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.