چند پروژه عمرانی و خدماتی در گیلان افتتاح می گردد

۱۹فروردین۱۳،

http://www.bananews.ir/استاندار گیلان گفت: معاون اول رییس جمهوری فردا (سه شنبه) به منظور افتتاح چند پروژه عمرانی و خدماتی به استان گیلان سفر می کند.
به گزارش ˈکیهان هاشم نیاˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محمدرضا رحیمی برای بهره برداری از ۱۰ هزار واحد مسکن مهر، بندر آستارا، بیمارستان بین المللی قائم و دانشکده داروسازی به گیلان سفر می کند.

وی ادامه داد: برای اجرای این چهار طرح بزرگ که برای ۸۳۸ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد، پنج هزار و ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار گیلان همچنین از تشکیل کارگروه کشاورزی دولت برای بررسی مسائل و مشکلات چای استان به ریاست معاون اول رییس جمهوری در رشت خبر داد.

وی ادامه داد: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن، تجارت و بهداشت و درمان نیز دکتر رحیمی را همراهی می کنند.

هاشم نیا با اشاره به بهره برداری همزمان از ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در استان با چهار هزار میلیارد ریال هزینه گفت: هفت هزار واحد از این واحدهای مسکونی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در آستارا ، آستانه اشرفیه ، بندرانزلی ، تالش ، رشت، رودسر، صومعه سرا ، فومن ، لاهیجان و دو هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۵۰۰ واحد نیز مربوط به نوسازی بافت فرسوده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از دولت نهم فقط چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از سوی دولت های قبل در گیلان ساخته شده بود، افزود : ساخت مسکن مهر و توجه به تأمین خانه برای اقشار کم درآمد یکی از خدمات بی نظیر دولت های نهم و دهم است.

به گفته هاشم نیا با بهره برداری کامل از واحدهای مسکن مهر گیلان، تعداد واحدهای مسکونی استان از تعداد خانوارهایش بیشتر می گردد.

وی به بهره برداری از مرحله اول بندر آستارا نیز اشاره و بیان کرد: برای ساخت این بندر با ظرفیت اسمی سه و نیم میلیون تن کالا در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه می گردد .

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: در مرحله اول بهره برداری، این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶۰۰ هزار تن کالا را خواهد داشت .

وی با بیان اینکه بندر آستارا به عنوان اولین بندر بخش خصوصی شمال کشور محسوب می گردد، افزود: این بندر به سبب نزدیکی به کشورهای آسیای مرکزی، قفقاز و اروپا در ترانزیت مواد نفتی، غلات و کالاهای عمومی نقش مهمی دارد بویژه اینکه به عنوان اولین بندر متصل به مرز زمینی نزدیک ترین فاصله را با استان های غربی کشور هم دارد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: احداث در جوار منطقه ویژه اقتصادی نیز بر اهمیت بندر آستارا افزوده است.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح بیمارستان بین المللی قائم به عنوان یکی از مدرن ترین بیمارستان های شمال کشور گفت: ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۸۸ در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۲۰ هزار متر مربع در ۵ طبقه آغاز شد.

استاندار گیلان با اشاره به اشتغال ۷۰۰ نفر در بیمارستان بین المللی قائم بیان کرد: برای ساخت این بیمارستان که به عنوان مرکز گردشگری سلامت، پذیرای مراجعه کنندگان کشورهای آسیای مرکزی ظرفیت لازم را دارد، ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: برای ساخت دانشکده داروسازی گیلان نیز ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۱۳ آزمایشگاه تحقیقاتی نیز برای آن پیش بینی شده است.

وی افزود: ساخت این دانشکده در سال ۸۵ در زمینی به وسعت هشت هزار و یکصد متر مربع و در پنج طبقه آغاز شد.

هاشم نیا به تشکیل کارگروه کشاورزی دولت به ریاست معاون اول رییس جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های سفر، تشکیل این کارگروه است که در آن در مورد مهمترین مسائل و معضلات صنعت چای بحث و تصمیم گیری می گردد.

وی تأکید کرد: بی شک بهره برداری از این طرح ها و تشکیل این کارگروه، گامی دیگر از سوی دولت برای پیشرفت و آبادانی استان است.

استاندار گیلان اضافه کرد: چندین طرح بزرگ دیگر نیز بزودی برای بهره برداری با حضور مقامات کشوری در استان آماده افتتاح خواهد بود.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.