چهارشنبه ۳۰ اسفند ۹۱ تعطیل شد

۲۷م اسفند ،

دولت روز چهارشنبه ۳۰ اسفند ۹۱ را تعطیل اعلام کرد.

: این تصمیم بعد از ظهر امروز و پس از جلسه هیات دولت گرفته شد.

پیش از این غلامحسین الهام، سخنگوی دولت اعلام کرده بود، تعطیل بودن یا نبودن ۳۰ اسفند در آخرین جلسه هیات دولت در عصر یکشنبه ۲۷ اسفند مشخص می گردد.

البته احتمال تعطیل شدن ۳۰ اسفند وجود داشت و قابل پیش بینی بود؛ چه اینکه لحظه تحویل سال ۹۲، ساعت ۲ بعدازظهر روز ۳۰ اسفند سال ۹۱ است. ضمن اینکه مطابق تجربه، دولت نهم و دهم معمولا در تعطیل کردن روزهای اینچنینی، سخاوت به خرج داده است.

این تعطیلی درحالی است که عملا مراکز مالی، شرکت های خصوصی و البته آموزش و پرورش برنامه ریزی کرده بودند پایان اداری سال ۹۱، ۲۸ اسفند باشد. به طور مشخص آموزش و پرورش اعلام کرده بود مدارس تا ۲۸ اسفند باز می باشند و رسما ۳۰ اسفند را تعطیل محسوب کرده بود.

هرچند ادارات دولتی دیگر مطابق تقویم رفتار می کردند. ضمن اینکه هفته قبل استاندار تهران به خبرآنلاین گفت که تکلیف روز ۳۰ اسفند مطابق تقویم است.

گفتنی است چندسال پیش در دهه ۷۰ و در شرایطی مشابه، ادارات و سازمان های دولتی تا ظهر روز ۳۰ اسفند باز بودند، اما ناگهان تعطیل اعلام شد.

اما یک روز دیگر که دربارهٔ تعطیل بودن آن هنوز تصمیمی گرفته نشده، روز ۱۴ فروردین ۹۲ است؛ چهارشنبه است و روز پس از سیزده بدر و پیش از تعطیلی پنجشنبه که حداقل در دو استان تهران و البرز و البته تمام مدارس کشور، تعطیل است.

پیش از این حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش گفته بود که ۱۴ فروردین ۹۲، مدارس باز می باشند، هرچند پیشنهاد تعطیلی رسمی این روز را به دولت می دهد. اما دولت امشب دراین باره تصمیمی نگرفته است.

البته راهنمایی و رانندگی، اورژانس و تمام نهادهایی که در طرح نوروز ۹۲ حاضر می باشند، پایان طرحشان را شنبه ۱۷ فروردین اعلام کرده اند.

منبع:خبرآنلاین

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.