چهارمحال و بختیاری، قطب جدید تولید توت فرنگی


چهارمحال و بختیاری، قطب جدید تولید توت فرنگی

۱۱:۵۶ (دوشنبه ۹ مرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

تولید توت فرنگی در استان چهارمحال و بختیاری، امسال در ۳۰ هکتار مزرعه روباز و گلخانه ای، به ۴۰ هزار کیلوگرم رسید.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاوری استان چهارمحال و بختیاری، گفت: این محصول، درآمدی ۲۰ میلیارد ریالی را نصیب توت فرنگی کاران استان کرده است.
حمیدرضا منصوری، با بیان اینکه آب و هوای سرد این استان، شرایط مناسبی را برای تولید توت فرنگی فراهم کرده است، گفت: بوته توت فرنگی، در سرمای ۵ تا گرمای ۲۵ درجه، به خوبی رشد می کند که این تغییرات دمایی، در بسیاری از مناطق استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
وی گفت: کشاورزان، پیشتر علاقمند به تولید خیار و گوجه گلخانه ای بودند، که این نوع از صیفی جات، با توجه به برودت هوا در زمستان، هزینه های بالای تأمین انرژی به آنان تحمیل می کرد، به طوری که اگر سوخت تأسیسات گرمایشی گلخانه ها در زمستان، برای چند ساعت تمام می شد،  تمامی محصول گلخانه داران از بین می رفت، لذا کشاورزان، با مشاوره کارشناسان جهادکشاورزی، به جایگزینی کشت توت فرنگی به جای صیفی کاری گلخانه ای تشویق شدند.
به گفته مدیر باغبانی سازمان جهادکشاوری استان چهارمحال و بختیاری؛ اگر چه تولید این محصول در مقایسه با استان های پیشرو، همچون؛ کردستان، مازندران، گلستان و البرز، قابل مقایسه نیست، اما تولید توت فرنگی، با توجه به آب فراوان، خاک حاصلخیز، دما و سرمای مناسب و نزدیکی استان به استان های بزرگ تهران، اصفهان و خوزستان، به سرعت درحال افزایش است.
توت فرنگی کاران کشور، سال گذشته، از ۴ هزار و ۲۱۶ هکتار مزرعه روباز و گلخانه ای، بیش از ۵ هزار تن محصول برداشت کردند. بیشتر تولیدات توت فرنگی را کشاورزان کردستانی، مازندرانی،  گلستانی و البرزی تولید کردند.

.

.

.

.

..

.

 باشگاه خبرنگاران شهرکرد


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.