چهارمین طلای تاریخ کاراته بر سینه مهدی زاده

۰۴م آذر ،

امیر مهدی زاده چهارمین نشان طلای تاریخ کاراته را برای ایران کسب کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ملی پوش وزن ۶۰- کیلوی کاراته ایران با اجرای نمایشی تحسین برانگیز، حریف قدرتمند و عنوان‌دار برزیلی‌اش را شکست داد و قهرمان جهان شد.در خبری که پایگاه اینترنتی فدراسیون کاراته،آن را منتشر کرده است در چهارمین روز بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان، امیر مهدی زاده نماینده شایسته کاراته کشورمان در آخرین مبارزه خود امروز (شنبه) برای کسب نشان طلا به مصاف داگلاس سانتوز، دارنده مدال طلا و برنز جهان در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۰۸ از برزیل رفت و در یک مبارزه فکورانه موفق شد این حریف نامدار را شکست دهد و بر سکوی اول جهان بایستد.

این مبارزه در پایان وقت قانونی ۳ بر ۳ به اتمام رسید که در نهایت داوران به سبب تحرک بیشتر و حملات پردامنه مهدی زاده، کاراته کای شایسته کشورمان را به عنوان مرد پیروز میدان معرفی کردند.

امیر مهدی زاده برای رسیدن به بازی نهایی این وزن، ابتدا مخسیوف ازبکستانی را ۳ بر یک شکست داد. در گام دوم نماینده مالزی را ۳ بر صفر برد تا مقابل رندون قهرمان پان امریکن از کلمبیا قرار بگیرد. در این مبارزه مهدی زاده موفق شد ۲ بر صفر به برتری دست یابد.مهدی زاده در مبارزه چهارم مقابل کایا از ترکیه قرار گرفت و ۷ بر ۳ پیروز شد. این کاراته کای ۲۳ ساله قمی در آخرین مبارزه برای رسیدن به فینال موفق شد آنتیک از صربستان را شکست دهد و راهی پیکار نهایی وزن منهای ۶۰ کیلوی مسابقات جهانی شود.

 مدال طلای امیر مهدی زاده در بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان، چهارمین طلایی است که توسط کاراته کاهای کشورمان در تاریخ پیکارهای جهانی به دست آمده است. پیش از این مهدی عموزاده در سال ۱۹۹۶، جاسم ویشگاهی و حسین روحانی در جهانی ۲۰۰۶ موفق شده بودند مردان طلایی کاراته ایران در رقابت های جهانی نام بگیرند.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.