چهره های فرهیخته ادبی هویت معنوی و دینی جامعه را حفظ می کنند

به گزارش ایرنا، ‘محمد بهجتی اردکانی’ روز دوشنبه در نشست خبری نخستین کنگره شعر آیینی شفق افزود: شخصیت های بسیاری در تاریخ ایران بوده اند که در دامن ملت تربیت شده و برای سربلندی و سرافرازی این سرزمین تلاش کرده اند.

فرزند ارشد آیت الله ‘محمد حسین بهجتی اردکانی’ افزود: سرافرازی و ماندگاری هر ایرانی به خاطر مکتبی است که در آن رشد یافته واین مکتب چیزی جز مکتب شهادت نیست.

وی آیت الله ‘بهجتی اردکانی’ را یکی از چهره های اثرگذار توصیف کرد و ادامه داد:وی از جمله عناصری بود که در طول حیات خود از ابتدای نوجوانی و حضور در حوزه تا زمان فوت در کسوت امام جمعه شهر اردکان، برای گسترش دین و اشاعه آن تلاش کرد.

عضو شورای سیاستگذاری این کنگره ادبی خاطرنشان کرد: بسیاری از اندیشمندان آیت الله بهجتی را نخستین شاعر انقلاب اسلامی نیز می‌شمارند که اشعارش پس از سخنرانی مشهور امام درباره لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی زبانزد و مشهور است.

‘ناصر فیض’ دبیر اجرایی کنگره شعر آیینی شفق نیز اظهار داشت:در این کنگره به جایگاه شعر و ادبیات آیینی توجه خواهد شد.

به گفته وی، معرفی آثار برتر،آسیب شناسی شعر آیینی،تبیین جایگاه شعرآیینی و جایگاه آن در شعر معاصر از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

فیض افزود: همزمان با برگزاری این کنگره از شعرای پیشکسوت شعر آیینی تجلیل می شود و جوانان فعال در این حوزه نیز معرفی و تشویق خواهند شد.

به گفته وی، پیش از این قرار بود این کنگره در تیرماه برگزار شود ، اما به خاطر عدم انعکاس رسانه‌ای مناسب این همایش و همچنین درخواست شرکت کنندگان،زمان برگزاری آن به ۲۰ و ۲۱ آذر موکول شد.

وی افزود: ٱخرین مهلت ارسال آثار به این کنگره ۳۰ مهرماه تعیین شده است و داوران و شیوه داوری نیز به تناسب اعلام خواهد شد.

دبیر اجرایی این کنگره همچنین از انتشار کتاب مقالات رسیده به این کنگره تا زمان برگزاری آئین اختتامیه آن خبر داد.

فراهنگ**۹۱۷۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۲۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.