چهره های قرآنی در مدارس، فعالیت چشمگیر داشته باشند

به گزارش ایرنا،’حسین هژبری’روز دوشنبه در آیین آغازین دهمین دوره مسابقات کشوری قرآن و عترت بسیج دانش‌آموزی در فرهنگسرای جوان قم گفت: دانش آموزان حافظ قرآن، با محور قراردادن خدا و آموزه های اسلامی در زندگی خویش و شرکت در فعالیت های مختلف، همنوعان خود را نیز به حرکت در این مسیر تشویق کنند.

وی افزود: فعالیت مجموعه های قرآنی در عرصه های فرهنگی و دفاع مقدس بسیار موثر بود و باعث زنده نگاه داشتن دین اسلام و گسترش آن به جهان شد.

هژبری با اشاره به الگوگیری بانوان از سیره حضرت فاطمه الزهرا(س)گفت: این بانوی عالم، خود جلوه ای از آیات قرآن است که با حدیثی به اهمیت تلاوت قرآن پرداخته و فرمودند’من سه چیز را از دنیای شما دوست دارم تلاوت قرآن، انفاق در راه خدا و نگاه به چهره رسول خدا’.

وی افزود:دانش آموزان با نگاه به سیره دخت نبی و سرلوحه قراردادن آموزه های دینی و اسلامی، در مسیر آیات الهی گام برداشته و با حفظ گوهر عفاف و حجاب، از انحرافات اجتماعی در امان بمانند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از قرآن خواندن لذت فرهنگی،بصیرتی و معناگرایی ببرید و برای حرفهای خود از قرآن و آیات آن سند بیاورید و اینگونه تلاوت کتاب آسمانی را در بین مردم ترویج دهید.

دهمین دوره مسابقات کشوری قرآن و عترت بسیج دانش‌آموزی در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم قرآن و مفاهیم عترت، روز دوشنبه در فرهنگسرای جوان قم آغاز به کار کرد.

در این مسابقات ۳۱۰ دانش‌آموز دختر بسیجی از سراسر کشور به رقابت می پردازند.ک/۲

/۸۱۳۸/ ۳۸۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۶۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.