چه کسانی به بازی های کامپیوتری اعتیاد دارند؟

۰۱م آذر ،

یک روانشناس گفت: کسانی که بیش از ۳۰ دقیقه در طول روز بازی های رایانه ای را انجام می دهند به این نوع بازی ها اعتیاد دارند.

دکتر کامبیز کامکاری، روانشناس با بیان اینکه انجام بازی های رایانه ای باید همراه با برنامه ریزی و اهداف آموزشی باشد به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آن چه که امروزه تحت عنوان انجام بازی های رایانه ای در بین رده های مختلف سنی بویژه کودکان رواج پیدا کرده سرگرمی کامپیوتری است که به شدت مخرب بوده و مانند بمبی تمام فرآیندهای شناختی ذهن کودک را از بین می برد.

وی تصریح کرد: چنانچه کودک بیش از ۳۰ دقیقه در یک جا سکون داشته و فقط به یک مونیتور نگاه کند تاثیرات بسیار منفی در شناخت و ذهن کودک به جای خلاقیت و شکوفایی به جای می گذارد.

این روانشناس با بیان اینکه بازی های رایانه ای عامل مخربی برای ذهن اشخاص می باشند اذعان داشت: بازی های توسعه یافته در جامع امروزی بیشتر هیجانی بوده  و حالت های تنیدگی عضلانی برای فرد به همراه دارد که سبب می گردد فرد هیجان کاذب را تجربه کند.

وی همچنین در خصوص سن مناسب برای انجام این نوع بازی ها خاطر نشان ساخت: استفاده از بازی های کامپیوتری برای سنین پیش دبستانی قدغن است چرا که کودک در این سن برای آمادگی تحصیلی نیازمند هماهنگی های حس و حرکتی است.

 دکتر کامکاری یاد آور شد: بازی های هفتگ سنگ دقت و تمرکز و تحرک را در کودک افزایش داده و استرس را از وی دور می کند، همچنین بازی لی لی بهترین بازی برای افزایش خلاقیت و هوش و تقویت حرکت های مطلوب جسمی در دختران است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.