چگونه از سرطان سینه جلوگیری کنیم ؟

گردآوری شده توسط گروه بهداشت و سلامت ممتاز نیوز

اگر چه اغلب پزشکان سابقه فامیلی و هورمون درمانی را عامل اصلی ایجاد سرطان سینه می‌دانند

اگر چه اغلب پزشکان سابقه فامیلی و هورمون درمانی را عامل اصلی ایجاد سرطان سینه می‌دانند، اما استفاده از یکسری مواد غذایی سالم مانند میوه، سبزی و غذاهای فیبردار می‌تواند تا حد بسیاری از بروز سرطان سینه جلوگیری کند.

مریم مهرازی در مورد نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان سینه خاطر نشان کرد: امروزه سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در بین بانوان دنیا است که معمولاً به سبب سابقه خانوادگی یا مصرف بیش از حد هورمون ایجاد می‌شود.

وی افزود: البته با تغذیه اصولی و صحیح تا ۸۰ درصد می‌تواند از ابتلا به سرطان سینه پیشگیری کرد.

 به گفته این متخصص تغذیه مطالعات مختلف نشان می‌دهد که مصرف غذاهای کم چرب، میوه‌ها و سبزی تازه تا حد بسیاری می‌تواند سموم بدن را دفع کرده و حتی مواد سرطان‌زا را نیز از بین ببرد.

وی با بیان اینکه فیبرهای غذایی و کربوهیدرات‌های خام بسیار در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه موثر است، گفت: حبوباتی مانند عدس، لوبیا و ماش و میوه‌هایی مانند پرتقال، نارنگی، سیب و هلو می‌تواند بسیاری از بانوان را در برابر سینه مصون کند.

مهرآزی به این نکته اشاره کرد که در لایه‌های سطحی غذاهای سرخ یا برشته شده معمولاً مواد سرطان‌زا تولید می‌شود و ترجیحاً از خوردن آنها باید امتناع کرد.

این متخصص تغذیه به بانوان پیشنهاد کرد تا در صورت نیاز به استفاده از روغن برای پخت غذا، روغن زیتون طبیعی یا روغن دانه کتان را جایگزین روغن‌های اشباع شده کنند.

وی تأکید کرد: سبزیهای برگ پهن مانند برگ کاهو، کلم به ویژه کلم بروکلی، کلم قمری و شلغم نیز به صورت خام یا بخار پز مصرف شوند به سبب وجود ترکیبات سولفوردار استروژن را دفع کرده و بدن را از ابتلا به سرطان سینه محافظت می‌کند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.