چگونه بفهمیم موهایمان آسیب دیده است ….

موهای ما به روشها و طرق مختلف و گاهی با استفاده کردن از محصولات نامناسب آسیب می بینند. سشوار کشیدن و صاف کردن مداوم موها و همینطور قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا باد می تواند به موها آسیب برساند.

موها با استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ مو هم ممکن است آسیب ببینند. موهای آسیب دیده با چند علامت تشخصی داده می شوند. برای اینکه بفهمید موهایتان آسیب دیده است یا نه ، دستور العمل زیر را اجر کنید.

۱ موهایتان را با دقت لمس کنید تا میزان زبر بودن آن را تشخیص دهید.موهای آسیب دیده خیلی نرم و ابریشمی نیستند.

۲ میزان خشکی و شکنندگی موهایتان را بسنجید .موهای آسیب دیده به آسانی می شکنند و بخوبی حالت نمی گیرند.

۳ ببینید رنگ مو چه مدت روی موهایتان دوام می آورد . اگر رنگ موی شما به سرعت و مدت کمی بعد از رنگ کردن ، محو می شود ، احتمالا” موهای شما خیلی خشک و آسیب دیده است زیرا موهای خشک و آسیب دیده رنگ مو را بخوبی جذب نمی کنند.

۴ موهایتان را خیس کنید و عکس العمل آن را با دقت نگاه کنید . اگر موهایتان بلافاصله بعد از خیس کردن به هم چسبید ،در هم گره خورد و رنگش مات شد ،به احتمال زیاد موهای شما آسیب دیده است.

۵   شانه و یا بروس خود را نگاه کنید اگر بعد از شانه کردن موهایتان مقدار زیادی مو روی بروس و شانه تان به جا می ماند ، به این معناست که موهای شما خیلی راحت می شکند . ممکن است موهایتان بر اثر آسیب دیدگی ضعیف شده باشد.

مترجم: فرشته مشاور

آفتاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.