چگونه هوش فرزندانمان را پرورش دهیم ؟

همه ما دوست داریم بهترین کاری را که از دستمان می آید برای بچه هایمان انجام دهیم تا آنها باداشتن بهترین مهارت ها و ابزار، استعداد هایشان شکوفا شود…

ولی واقعا چگونه می توانیم بچه های باهوش تر پرورش دهیم تا آینده امکان موفقیتشان در زندگی شخصی و اجتماعی بیشتر باشد؟ به راهکارهایی که در زیر می آید نگاهی بیاندازید:

  1. بازی کردن با بچه ها :  این یک پیشنهاد واقعا ساده است، احساس عشق، قدردانی و نهایتا احساس ارزشمندی را در بچه هایتان بالا می برید.
  2. ورزش کردن : تمرینات ورزشی ، گردش خون در مغر را افزایش می دهد پس اصلا جای تعجب نیست که با ورزش کردن بتوان تیز هوشی را افزایش داد.
  3. تغذیه مناسب برای مغزی باهوش تر : با تامین غذاهای مختلف از گروه های غذایی می توانید مطمئن شوید که کودکانتان تغذیه مناسبی برای داشتن ذهنی سالم و رشد یافته دریافت می کند.
  4. کاهش زمان تماشای تلویزیون : فعالیت هایی که باعث تحریک مغز می شوند، با تماشای بیش ار حد تلویزیون کاهش می یابد.
  5. کاهش زمان بازی با رایانه : زمان کار کودکان با رایانه و تماشای تلویزیون را کاهش دهید.
  6. هر چیزی از ریاضی تا موسیقی و خواندن : می تواند به وسیله رایانه لذت بخش باشد. با این روش کودکتان هم می تواند تفریح کند و هم به یادگیری او کمک می کند.
  7. بازی با بچه های دیگر : کلاس های آموزشی مفید هستند ولی دربازی کردن با بچه های دیگر اگر نگوییم بیشتر اما به همان اندازه مفید است.
  8. ارتباط و گفت و گو با کودک : ارتباط با قاعده و معین با کودک به او کمک می کند تا مهارت های کلامی اش را پیشرفت کند.
  9. کتاب خواندن برای کودک : کتاب خواندن مرتب برای کودکتان باعث می شود مهارتهای کلامی اش توسعه یابد.

۱۰ . فواید تقلید برای کودک : اگر کودکتان شاهد انجام کاری هوشمندانه به وسیله شما باشد ، آن کار را با تقلید از شما انجام می دهد که بسیار برای او مفید خواهد بود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.