چگونگی صفحه فیلترینگ در آینده

در آن دوره در پاسخ به این موضوع این‌گونه عنوان شد که باتوجه به حجم بالای مراجعه به این صفحه، اگر قرار باشد امکانات ویژه‌ای هم برای آن در نظر گرفته شود، ممکن است امکان پاسخ‌گویی وجود نداشته باشد و به همین دلیل بهتر است این صفحه در نهایت حد ممکن سبک باشد.

صفحه قدیمی فیلترینگ از نوروز سال ۸۹ جای خود را به صفحه‌ای جدید داد که هرچند از لحاظ ظاهری تفاوت‌های مهمی با صفحه قبلی داشت و سایت‌های جدیدی را هم معرفی می‌کرد اما با این حال هنوز با صفحه‌ای هوشمند فاصله داشت.

صرامی – کارشناس – ‌در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این صفحه گفت: در طرح اولیه‌ قرار بر این بود که صفحه‌ پیوند‌ها به مراتب کامل‌تر از صفحه فعلی باشد و یک موتور جست‌وجوی قوی و هوشمند هم داشته باشد تا براساس این‌که مخاطب به چه صفحه‌ای نیاز داشته، صفحه‌ای مناسب به او معرفی کند، اما به دلیل محدودیت‌های مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان پشتیبان صفحه پیوندها این موضوع محقق نشد.

وی در عین حال گفت: در آن دوره در پاسخ به این موضوع این‌گونه عنوان شد که باتوجه به حجم بالای مراجعه به این صفحه، اگر قرار باشد امکانات ویژه‌ای هم برای آن در نظر گرفته شود، ممکن است امکان پاسخ‌گویی وجود نداشته باشد و به همین دلیل بهتر است این صفحه در نهایت حد ممکن سبک باشد.

او ادامه داد: با این وجود قطعا نباید به شرایط فعلی این صفحه بسنده کنیم و باید تلاش شود که صفحه پیوند‌ها شرایط بهتری داشته باشد که ما امیدواریم با راه‌اندازی شبکه‌ی ملی اطلاعات و تشکیل شورای عالی فضای مجازی این مهم محقق شود و شاهد ارتقاء ظرفیت‌های فضای مجازی باشیم و صفحه پیوند‌ها نیز بتواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جدید هوشمند‌تر برخورد کند، چرا که هوشمند‌ شدن این سایت خواسته به حقی است که باید دنبال شود تا به نتیجه‌ای مناسب برسد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.