چینی‌ها در فضا رکوردشکی کردند

فضانوردان چینی ۹ ساعت پس از خروج از یک ماژول کلیدی از اولین ایستگاه فضایی چین به زمین بازگشته‌اند.

چینی‌ها در فضا رکوردشکی کردند

به گزارش ممتاز نیوز، تلویزیون دولتی چین گزارش داد که سه فضانورد چینی دیروز شنبه پس از ۱۸۳ روز حضور در فضا به زمین بازگشته‌اند و طولانی‌ترین ماموریت فضایی خدمه این کشور را تا به امروز انجام داده‌اند.

فضانوردان ماموریت شنژو-۱۳ (Shenzhou-۱۳) در حالی که در مدار بودند، کنترل دستی ماژول محله‌های زندگی Tianhe را برای آنچه رسانه‌های دولتی «آزمایش لنگر انداختن» با فضاپیمای باری Tianzhou-۲ نامیدند، به دست گرفتند.

پس از پرتاب در ماه اکتبر، فضانوردان شامل ژای ژیگانگ، یه گوانگفو و خانم وانگ یاپینگ،  ۱۸۳ روز را در فضا گذراندند و پنجمین ماموریت از ۱۱ ماموریت مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه فضایی تیانگونگ را تا پایان سال به پایان رساندند.

Shenzhou-۱۳ دومین ماموریت از چهار ماموریت سرنشین‌دار برنامه‌ریزی شده برای تکمیل ساخت ایستگاه فضایی بود که در آوریل گذشته آغاز شد. Shenzhou-۱۲ در سپتامبر به زمین بازگشت.

به نقل از رسانه‌های دولتی، شائو لیمین، معاون مدیر فناوری سامانه سفینه فضایی سرنشین‌دار، دو ماموریت بعدی چین، تیانژو-۴، یک فضاپیمای باری و ماموریت ۳ نفره شنژو-۱۴ خواهد بود.

چین که توسط ایالات متحده از شرکت در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در مدار منع شده است، در دهه گذشته فناوری‌هایی را برای ساخت ایستگاه فضایی خود که تنها ایستگاه فضایی در جهان به جز ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود، توسعه داده است.

چین که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یک قدرت فضایی تبدیل شود، با موفقیت کاوشگرهایی را برای اکتشاف در مریخ پرتاب کرد و اولین کشوری بود که یک فضاپیما را در سمت دور ماه فرود آورد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.