چین و روسیه نسبت به تقویت سامانه موشکی آمریکا اعتراض کردند

۲۹م اسفند ،

چین و روسیه امروز در اظهارنظرهایی جداگانه نسبت به اقدامات آمریکا برای تقویت سامانه دفاع موشکی خود به خصوص در اروپا اعتراض کردند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ سرگی ریابکوف – معاون وزیر خارجه روسیه ، اعلام کرده است روسیه نکته مثبتی در اعلام آمریکا مبنی بر تقویت سیستم دفاع موشکی در اروپا نمیبیند.

وی در این زمینه گفته است: این مسئله امتیازی برای روسیه نیست و تأکید کرده این مسئله هیچ ارتباطی بین دلایلی که پنتاگون برای بازسازی این سامانه موشکی در اروپا اعلام کرده و اعتراضاتی که روسیه تاکنون در این باب مطرح کرده وجود ندارد.

چاک هیگل- وزیر دفاع امریکا، روز جمعه اعلام کرده بود برنامه ضد موشکی ناتو علیه تهدید موشکی ایران و همچنین برنامه گسترش موشک های بالستیک کره شمالی ، طراحی شده است.
کره شمالی چندی پیش در پی تصویب تحریم های تازه علیه این کشورهمسایگان خود را به حمله نظامی تهدید کرده بود.
از سوی دیگر پکن نیز به ایجاد سامانه دفاع موشکی آمریکا در اروپا اعتراض کرده است.

دولت چین امروز نسبت به راه افتادن یک مسابقه تسلیحاتی با اعلام افزایش قدرت ضد موشکی آمریکا در اروپا که برنامه موشکی کره شمالی را هدف گرفته است اعلام خطر کرد.
هنگ لی- سخنگوی وزیر امورخارجه چین، در این رابطه گفت: «افزایش قدرت و ادوات نظامی به افزایش تناقضات منجر خواهد شد و به حل مشکل کمکی نخواهد کرد، چین همواره از طرق سیاسی و دیپلماتیک حامی عدم توسعه سلاح های کشتار جمعی و موشکی بوده است.»

آمریکا اعلام کرده است چتر دفاع موشکی خود را در اروپا تقویت خواهد کرد همچنین ۱۴ سامانه ضد موشکی بیشتر در آلاسکا به کار خواهد گرفت که این تعداد به ۳۰ سامانه ضد موشکی این کشور در ساحل غربی، اضافه خواهد شد.
آمریکا همچنین در نظر دارد چتر موشکی خود را در ترکیه تقویت کند.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.