ژاپن ورود اتباع ۱۱۰ کشور از جمله ایران را ممنوع کرد

دبیر کنسرسیوم تورهای ورودی کره و ژاپن، از ممنوعیت ورود اتباع ۱۱۰ کشور از جمله ایران به ژاپن خبر داد.

عباسعلی امامیه به ایسنا گفت: بر اساس دستورالعمل دولت ژاپن، ورود اتباع خارجی ۱۱۰ کشور، از جمله ایران از تاریخ ۱۵ فروردین ماه تا دهم تیرماه۱۳۹۹ (برابر با ۳ آوریل تا۳۰ ژوئن ۲۰۲۰) به ژاپن ممنوع شده است.

وی افزود: این ممنوعیت برای کنترل ویروس کرونا در ژاپن اعمال شده است و تا لغو آن، اتباع این کشورها حق ورود به ژاپن را ندارند.

امامیه گفت: این دستور شامل تمام خطوط هوایی می‌شود و اجازه ورود مسافر از آن ۱۱۰ کشور به کشور ژاپن، از ایرلاین ها سلب شده است.   

دبیر کنسرسیوم تورهای ورودی کره و ژاپن در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با بیان این که در نقشه امنیت بهداشتی، سطح ایران سه و در نقشه امنیت سیاسی این سطح دو تعیین شده است، افزود: نقشه سطح امنیتی ایران در ژاپن، بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی به سه رسید، البته بعد از مهندسی حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا، سطح ایران در نقشه امنیتی به دو تغییر کرد. متاسفانه در این سطح برای شرکت های گردشگری امکان طراحی پکیج و تور گردشگری به آن مقصد (ایران) ممکن نیست.

امامیه گفت: علاوه بر ملاحظات امنیتی، نقشه امنیت بهداشتی در ژاپن دارای چهار سطح است، دقیقا معادل ملاحظات امنیتی که در حال حاضر با توجه به آمار مبتلایان و گزارش‌های رسمی و غیر رسمی، متاسفانه ایران در آن نقشه، در سطح ۳ طبقه بندی شده، بنابراین تردد بین ایران و ژاپن ممنوع است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.