ژاپن و چین علاقه مند به گسترش بیش از پیش روابط با ایران می باشند

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

وزرای امور خارجه ‍ژاپن و چین در پیام های تبریک جداگانه ای به دکتر محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، علاقه مندی کشورهای متبوعشان به گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردند.

وزیر امور خارجه ژاپن در پیام تبریک خود به ظریف با اشاره به سابقه روابط دوستانه فیمابین و سفر متقابل مقامات ایرانی و ژاپنی، نسبت به تداوم، توسعه و تعمیق بیش از پیش این روابط مبتنی بر اعتماد و تلاش مسوولین دو کشور در آینده ابراز علاقه مندی کرد.
«فومیو کیشیدا» با ارسال پیام کتبی، انتصاب دکتر محمدجواد ظریفبه عنوان وزیر امور خارجه جدید کشورمان را به وی تبریک گفت و موفقیت روزافزون ظریف و سعادت و بهروزی ملت ایران را آرزو نمود.

کیشیدا در پیام خود تاکید کرده است که ژاپن به عنوان کشور دوست ایران عمیقاً آرزو دارد، این کشور شریف مسوولیت و نقش شایسته خود را به عنوان کشور بزرگ منطقه ایفا کند.
وی در این پیام همچنین با اشاره به تجربیات بسیار غنی دکتر ظریف در عرصه های بین المللی، نسبت به تداوم و تقویت برقراری روابط سازنده بین ایران و جامعه بین الملل ابراز امیدواری کرده است.

**اعتماد فراوانی برای چشم انداز توسعه روابط ایران و چین قائل هستم

وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین نیز در پیام جداگانه خود با تاکید بر این که اعتماد فراوانی برای چشم انداز توسعه روابط دو کشور قائل هستم، گفت: آمادگی دارم با تشریک مساعی وزیر امورخارجه ایران، همکاری های دوستانه دو کشور در همه زمینه ها را بیش از پیش ارتقاء دهیم.

«وانگ یی» با ارسال پیام کتبی به دکتر ظریف انتصاب وی به سمت وزیر امور خارجه جدید کشورمان را تبریک گفت.

در این پیام خطاب به دکتر ظریف آمده است: مایلم تبریکات صمیمانه خود را به مناسبت انتصاب جنابعالی به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز نمایم.

وانگ در ادامه افزود: روابط دوستانه چین و ایران سابقه دیرینه دارد و در سال های اخیر، مناسبات دو کشور از روند روبه رشد و مطلوبی برخوردار بوده و همکاری های دوستانه پکن – تهران در زمینه های مختلف به طور مستمر گسترش یافته است.

از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، وزیر امور خارجه چین همچنین در ادامه این پیام بهروزی، سعادت و سربلندی کشور و ملت بزرگ ایران و سلامتی و موفقیت وزیر امور خارجه کشورمان را آرزو کرده است.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.