ژیمناستیک، شنا، طناب زنی، تنیس روی میز و دو و میدانی ورزش های تخصصی مقطع ابتدایی

محسن حلاجی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: ورزش های ژیمناستیک، شنا، طناب زنی، تنیس روی میز، دو و میدانی ورزش هایی هستند که دانش آموزان در طول تحصیلشان در مقطع ابتدایی فرا می گیرند.

وی افزود: رشته تخصصی دوم ابتدایی ها ژیمناستیک، سوم ابتدایی شنا، چهارم طناب زنی، پنجم تنیس روی میز و ششم ابتدایی دو و میدانی است.

حلاجی درباره ورزش های تخصصی مقاطع راهنمایی و دبیرستان نیز توضیح داد: با توجه به برنامه درسی ملی ورزش های تخصصی این مقاطع باید در شورای عالی برنامه ریزی درس تربیت بدنی مطرح شود و پس از بررسی به تصویب برسد.

سرپرست تربیت بدنی آموزش و پرورش ادامه داد: در سالهای اخیر توجه ما در مقطع راهنمایی و دبیرستان به ورزش های گروهی همچون فوتبال، بدمینتون، والیبال، بسکتبال بوده است که در دوره راهنمایی دانش آموز دوره مقدماتی و در دبیرستان دوره پیشرفته را طی می کند.

وی درباره اجباری بودن آموزش شنا و همچنین نبود استخر کافی در شهرستان ها توضیح داد: ممکن است در برخی از استان ها آموزش و پرورش صاحب استخر نباشد که در این استان ها باید با هماهنگی سایر دستگاهها از امکانات ورزشی سایر ارگانها استفاده کرد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.