کاترین اشتون: با ایران به توافق رسیدیم

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ایران و کشورهای ۱+۵ به توافق رسیدند.

 رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ایران و کشورهای ۱+۵ به توافق رسیدند. این توافقی خواهد بود برای رسیدن به یک راه حل اساسی. ما به تفاهم رسیدیم که دو طرف اقدامات اولیه‌ای را به مدت شش ماه انجام خواهند داد.

 کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حضور وزیران خارجه ایران و ۱+۵ گفت: چهار روز مذاکرات شدید با هم داشتیم و امروز به یک توافقی رسیدیم که به جلو حرکت کنیم. این بسیار دستاورد دیپلماتیک بزرگی است. من تشکر می‌کنم از میزبانان این‌جا و تیم‌هایی که از طرف شش کشور به این‌جا آمدند. هم‌چنین از آقای ظریف و تیم او که واقعا تلاش کردند به این توافق برسیم تشکر می‌کنم و الان یک بیانیه‌ای را به نمایندگی از این اشخاص می‌خوانم.

او ادامه داد: من و وزیر امور خارجه ایران و کشورهای ۱+۵ به توافق رسیدیم. این توافقی خواهد بود برای رسیدن به یک راه حل اساسی. ما به تفاهم رسیدیم که دو طرف اقدامات اولیه‌ای را به مدت شش ماه انجام خواهند داد. همین‌طور یک تعهد قوی را داریم برای رسیدن به یک راه حل نهایی.

اشتون اضافه کرد: ما موفق شدیم به این توافق برسیم به خاطر احتمال متقابل و برای این‌ که راهی پیدا کنیم برای حرکت به جلو. انجام این اقدامات اولیه فضا و زمانی را فراهم می‌کند که ما در نهایت به یک راه‌حل نهایی و جامع برسیم. راه برای به‌کارگیری اقدامات اولیه سریع به این سمت حرکت خواهیم و با آژانس همکاری خواهیم کرد. این یک گام قابل توجه در روابط ماست.

در پایان وزیران خارجه ایران و ۱+۵ به همراه کاترین اشتون با یکدیگر دست دادند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.