کاخ الیزه: مواضع فرانسه و عربستان درباره برنامه هسته ای ایران تطابق دارد

درباره برنامه هسته ای ایران ، پس از مذاکرات بغداد و قبل از مذاکرات آینده در مسکو، “اولاند” موضع فرانسه و کشورهای ۱+۵ را مبنی بر تعامل جدی و گفتگو در این باره بیان کرد. ایران باید به تعهدات بین المللی اش عمل و با آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت کامل همکاری کند.

کاخ الیزه با صدور بیانیه ای اعلام کرد فرانسه و عربستان سعودی تحلیل ها و مواضع منطبقی درباره مسئله هسته ای ایران دارند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این بیانیه پس از مذاکرات “فرانسوا اولاند” رئیس جمهور فرانسه و شاهزاده متعب بن عبدالله آل سعود فرمانده گارد ملی عربستان در پاریس صادر شد.

در بیانیه ریاست جمهوری فرانسه آمده است: از جمله مسائل مورد بحث در این ملاقات، احیای روند صلح خاورمیانه (مسئله فلسطین)، بحران در سوریه و برنامه هسته ای ایران بود.

این بیانیه اضافه می کند: درباره برنامه هسته ای ایران ، پس از مذاکرات بغداد و قبل از مذاکرات آینده در مسکو، “اولاند” موضع فرانسه و کشورهای ۱+۵ را مبنی بر تعامل جدی و گفتگو در این باره بیان کرد. ایران باید به تعهدات بین المللی اش عمل و با آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت کامل همکاری کند.

در این بیانیه آمده است که رئیس جمهور فرانسه مدعی شد هنوز ثابت نشده است که برنامه هسته ای ایران دارای اهداف صلح آمیز است.

اولاند در این دیدار سرکوب خونین اعتراضات در سوریه را نیز محکوم و بر حمایت از ماموریت کوفی عنان نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در مسئله سوریه و اجرای طرح پیشنهادی وی برای حل این مسئله تاکید کرد.

فرانسه برای اجرای طرح عنان و افزایش فشارهای جامعه بین الملل بر حکومت سوریه اقدام می کند. دولت فرانسه تماس های خود را با شرکای بین المللی برای میزبانی نشست دوستان سوریه در ششم ژوئیه آینده در پاریس افزایش می دهد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.